МИСТЕЦЬКІ ПРОЄКТИ: ІСТОРИКО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ І ВИКОНАВСЬКИЙ АСПЕКТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/art-studies.2025-1-2Ключові слова:
музичне мистецтво України, сучасна мистецька освіта, мистецькі проєктиАнотація
Мета статті – розглянути перспективи використання нових освітніх технологій, зокрема актуалізації історико-дослідницького й виконавсько-інтерпретаційного аспектів у процесі створення мистецьких проєктів майбутніми вчителями музичного мистецтва. Методологія дослідження полягає у використанні історико-компаративного та персоналістичного підходів під час вивчення явищ мистецтва, діяльнісного підходу (з боку мистецької педагогіки) для окреслення шляхів актуалізації історико-дослідницького й виконавсько-інтерпретаційного аспектів у підготовці мистецьких проєктів, виконавської підготовки майбутніх музикантів-педагогів загалом. Результати творчої співпраці викладачів виконавських дисциплін факультету мистецтв ТНПУ імені В. Гнатюка переконують, що актуалізація історико-дослідницького й виконавсько-інтерпретаційного аспектів у процесі створення мистецьких проєктів майбутніми вчителями музичного мистецтва сприяє їх творчій самореалізації як музикантів і педагогів. Наукова новизна. Увагу зосереджено на окремих аспектах творчої співпраці викладачів виконавських дисциплін факультету мистецтв у процесі підготовки мистецьких проєктів різних типів. Представлено результати підготовки інтегрованих мистецьких проєктів, зокрема, присвячених різним етапам розвитку вокального мистецтва в Україні, національній пісенній спадщині, відомим персоналіям композиторів-піснярів та ін.., висвітлено варіанти репертуарного наповнення проєктів різних типів. Висновки. Узагальнено перспективи використання нових освітніх технологій, зокрема актуалізації історико-дослідницького й виконавсько-інтерпретаційного аспектів у процесі створення мистецьких проєктів майбутніми вчителями музичного мистецтва, значення творчої співпраці викладачів виконавських дисциплін факультету мистецтв загалом.
Посилання
Гринчук І. До проблеми дидактико-методичного наповнення фахових авторських курсів. Мистецтво та освіта. 2023. № 1 (107). С. 53–58. DOI: https://doi.org/10.32405/2308-8885-2023-1(107)-53-58.
Гринчук І. Український пісенний репертуар як чинник самоідентифікації та самоактуалізації. Мистецтво та освіта. 2024. № 3 (113). С. 51–56. DOI: https://doi.org/10.32405/2308-8885-2024-3(113)-51-56.
Гринчук І. Український музичний фольклор як предмет науково-методичних досліджень. Молодь і ринок. 2024. № 9 (229). С. 113–117. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4624.2024.312179.
Meleni. TikTok. Колискова. URL: https://vm.tiktok.com/ZM6JKfvJ7/.
Корній Л. П., Сюта Б. О. Українська музична культура. Погляд крізь віки. Київ : Муз. Україна, 2014. 592 с.
Музична Тернопільщина : бібліогр. покажчик / Уклад. В. Я. Миськів; вступ. ст. О. С. Смоляка. Тернопіль : Підручники і посібники, 2008. 288 с.
Муха А. Композитори України та української діаспори / А. Муха. Київ, 2004. 352 с.
Комаровська О. Мистецька освіта і формування українськості мислення як життєва потреба українців. Мистецтво як культурно-освітній бренд: проблеми і пріоритети розвитку : збірник матеріалів І Міжнародного симпозіуму, присвяченого 70-річчю членства України в ЮНЕСКО (24–26 квітня 2024 року, м. Чернівці) / за заг. ред. І. І. Бойчук. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2024. С. 474–478. ISBN 978-966-423-855-4.
Реброва О. Каузально-функціональний підхід у підготовці здобувачів вищої мистецької та музично-педагогічної освіти. Мистецтво як культурно-освітній бренд: проблеми і пріоритети розвитку : збірник матеріалів І Міжнародного симпозіуму, присвяченого 70-річчю членства України в ЮНЕСКО (24–26 квітня 2024 року, м. Чернівці) / за заг. ред. І. І. Бойчук. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2024. С. 276–279. ISBN 978-966-423-855-4.