НАВЧАЛЬНА РОБОТА ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО ПЕДІНСТИТУТУ В РОКИ ПЕРЕБУДОВИ
DOI:
https://doi.org/10.2518/2307-7778.19.1.20Ключові слова:
інститут, навчання, викладач, студент, успішністьАнотація
Мета дослідження – використавши архівні джерела і матеріали періодики, проаналізувати навчальну роботу Тернопільського державного педагогічного інституту у роки горбачовської перебудови. Методологія дослідження базується на загальнонаукових методах, у т.ч. аналізу, синтезу, методах аналогії і порівняння, діалектичному. Використовувалися також різні спеціально-історичні методи історичного дослідження. Серед них – ретроспективний та історико-генетичний, історико-порівняльний, історико- типологічний, проблемно-хронологічний, структурно-функціональний. Наукова новизна полягає в тому, що на сьогоднішній день не створено аналітичного наукового дослідження з історії Тернопільського педагогічного університету, зокрема, вперше у цій статті досліджено навчальну роботу попередника нинішнього педуніверситету – педагогічного інституту у перебудовчий період. Висновки. упродовж другої половини 80-х рр. – початку 90-х рр. ХХ ст. сталися значні зміни у навчальній роботі Тернопільського педінституту. Зокрема, впроваджено національно орієнтовані плани підготовки, почали використовувати нові форми організації навчального процесу, поглибилися українізаційні процеси, хоча, загалом, питання українізації інституту вирішувалося складно. Керівництво вишу брало до уваги пропозиції, зокрема, студентів щодо удосконалення навчальної роботи. Впроваджувалися нові спецкурси, спецсемінари, практикуми і факультативи, більше уваги приділяли вивченню іноземних мов, зміцненню зв’язків зі школами, поширювались нові форми і методи активного навчання, розширювалася комп’ютеризація навчального процесу. Водночас, до кінця десятиліття суттєво знизився абсолютний і якісний показник успішності студентів, частина з яких отримала стягнення.
Посилання
Вища педагогічна освіта і наука України: історія, сьогодення та перспективи розвитку. Тернопільська область (2011). Київ: Знання України. 279 с.
Відомчий архів Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (ВА ТНПУ)
History of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. URL: http://tnpu.edu.ua/en/about/history/ (дата звернення: 12.03.2019).
Засідання парткому (1990). Студентський вісник. Тернопіль, 6 берез., 1.
Звернення до депутатів Верховної Ради Союзу РСР (1990). Студентський вісник. 6 берез., 1.
Мірошниченко, І. Г. (1985) Підготовка студентів-фізиків до експлуатації навчальної електронної апаратури. Радянська школа, 8. С. 93–95.
Нагачевський, І. А. (1989). Реалізуємо програму «Вчитель». Радянська школа, 8. С. 81–82.
Центральний державний архів вищих органів влади та управління України (ЦДАВО України).