ДЕЯКІ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО ОБЛАСНОГО ІНСТИТУТУ УДОСКОНАЛЕННЯ УЧИТЕЛІВ (1944–1946 РР.)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2307-7778/2024.1.9

Ключові слова:

інститут удосконалення учителів, освіта в західних областях України, післядипломна педагогічна освіта, Тернопільська область

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати на основі аналізу архівних документів деякі аспекти діяльності закладів освіти Тернопільської області в перші роки після звільнення з-під німецької окупації (1944–1946 рр.). Методологія дослідження ґрунтується на комплексному застосуванні загальнонаукових методів (аналіз, синтез, узагальнення) та спеціально-історичних, зокрема історико-системного методу. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що докладно досліджено роботу Тернопільського обласного інституту удосконалення учителів (далі – ТОІУУ) та районних педагогічних/методичних кабінетів із питань надання методичної та інформаційної допомоги педагогам області, а також підвищення їхньої кваліфікації на курсах при інституті. Висновки. Особлива цінність таких досліджень полягає у можливості різнопланово розглянути систему освіти Тернопільської області, зокрема проаналізувати особливості створення та функціонування в подальші роки існування методичної мережі області. 

Посилання

Історія міст і сіл УРСР : у 26 т. Т. XIX: Тернопільська область / С.П. Нечай (гол. редкол.). Київ : Інститут історії АН УРСР, 1973. 640 с.

Сворак С.Д. Освіта на західноукраїнських землях у повоєнний період. Український історичний журнал. 1997. № 2. С. 28–42.

Сворак С.Д. Освіта в західноукраїнському регіоні в 1944–1964 роках. (Деякі аспекти історії, політики, педагогіки). Київ : Правда Ярославичів, 1998. 38 с.

Сворак С.Д. Становлення радянської системи освіти в Західному регіоні України: традиції і проблеми. Київ : Правда Ярославичів, 1998. 43 с.

Культурне життя в Україні. Західні землі. Документи і матеріали. Т. 1: 1939–1953. Київ : Накова думка, 1995. 744 с.

Старжець В.І. Становище педагогічних кадрів західноукраїнських шкіл у післявоєнний період (1944–1953 рр.). Інноваційний розвиток науки нового тисячоліття : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Ужгород, 21–22 квітня 2017 р. : у 3-х ч. Херсон : Гельветика, 2017. Ч. 2. С. 23–26.

Мартинів М.А. Особливості кадрової політики радянської влади у системі перепідготовки учительських кадрів у Тернопільській області в повоєнний період. П’яті Ґеретівські читання : зб. матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції. Тернопіль : ТОКІППО, 2021. С. 167–170.

Мартинів М.А. Кадровий потенціал Тернопільського інституту удосконалення вчителів 1950–1960-х рр. Сьомі Ґеретівські читання : зб. матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції. Тернопіль : ТОКІППО, 2023. С. 210–216.

Мартинів М.А. Організація і проведення курсів підвищення кваліфікації педагогів у Тернопільській області (1948 р.). Шості Ґеретівські читання : зб. матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції. ТОКІППО, 2022. С. 191–197.

Петровський О.М. Історія та актуальні питання розвитку Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти. Неперервна освіта: здобутки, проблеми, перспективи : зб. матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти. Тернопіль, 2020. С. 12–14.

Держархів Тернопільської області Ф. 2062. Оп. 1. Спр. 12 Арк. 4.

Держархів Тернопільської області Ф. 2062. Оп. 1. Спр. 2. Арк. 28.

Держархів Тернопільської області Ф. 2062. Оп. 1. Спр. 5. Арк. 1.

Держархів Тернопільської області Ф. 2062. Оп. 1. Спр. 10. Арк. 77.

Держархів Тернопільської області Ф. 2062. Оп. 1. Спр. 18. Арк. 8.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-27