ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИМІР ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
Ключові слова:
історична освіта, європейська ідея історії, навчальна література, підхід, націоцентрична концепціяАнотація
Стаття присвячена аналізу концептуальних засад викладання історії в Україні на початку ХХІ ст. Розглядається комплекс проблем інтеграції вітчизняної історичної освіти до європейського освітнього та культурного простору, її відповідність визнаним там стандартам. Констатується, що викладання історії в Україні на початку ХХІ ст. усе ще зберігає свій “націоцентричний” вектор.Поряд із цим, більшість вітчизняних експертів сходяться на необхідності пошуку консенсусу між національними і наднаціональними складовими у викладанні минулого крізь призму сучасної європейської ідеї історії.
Посилання
Андерсон Б. Уявлені спільноти. Міркування щодо походження й поширення націоналізму / Б. Андерсон. – К.: Критика, 2001. – 406 с. 2. Зашкільняк Л. Образ Польщі та поляків у сучасній Україні / Л. Зашкільняк // Проблеми слов’янознавства. – 2011. – Вип. 60. – С. 68–80. – Режим доступу: http://www.lnu.edu.ua/page/n60 /06.pdf. 3. Гирич І. Українська історична освіта на початку ХХІ ст.: від обмежень філософії етноцентризму до концепції засвоєння “чужого як свого” / І. Гирич // Історія в школах України. – 2009. – № 5. – С. 3–7. 4. Касьянов Г. В. «Націоналізація» історії: нормативна історіографія, канон та їхні суперники (Україна 1990-х) / Г. В. Касьянов // Українська історіографія на зламі ХХ і ХХІ століть: здобутки і проблеми [Колективна монографія за ред. Л. О. Зашкільняка]. – Львів: Львівський національний університет ім. І. Я. Франка, 2004. – С. 57–73. 5. Яковенко Н. Історія ранньомодерної України: білі плями чи не задані істориками питання? / Н. Яковенко // Україна модерна. Міжнародний інтелектуальний часопис. – Режим доступу: http://www.uamoderna.com/md/119-yakovenko. 6. Історична освіта: європейський та український досвід (викладання національної історії в школах Центральної і Східної Європи). – К., 2010. – 288 с. 7. Іванов О. Образ Європи нового часу в українських шкільних підручниках історії: від старих стереотипів до нового бачення / О. Іванов // Історична освіта: європейський та український досвід (викладання національної історії в школах Центральної і Східної Європи). – К., 2010. – С. 210–227. 8. Яковенко Н. Просторові координати підручників історії України (самодостатність “у Європі” чи “від Європи” / Н. Яковенко // Історична освіта: європейський та український досвід (викладання національної історії в школах Центральної і Східної Європи). – К., 2010. – С. 227–243. 9. Пропозиції до концепції історичної освіти в Україні. Матеріали ІІІ Робочої наради з моніторингу шкільних підручників історії України (Київ, 18 жовтня 2008 р.) / Зведення та упорядкування пропозицій Наталія Яковенко. – К., 2009. – 28 с. 10. Україна модерна / Як (не) писати підручники з історії. – Число 19, 2012. – Критика. – 335 с. 11. Концепція та програми викладаня історії України в школі (проекти): Матеріали IV та V робочих нарад з моніторингу шкільних підручників історії України / [Упорядкування та редакція Наталії Яковенко, Людмили Ведмідь]. – К.: ВД “Стилос”, 2009. – 126 с. 12. Сахновський О. Є. Історія повсякденності як втілення “антропологічного повороту” у вивченні минулого в західній гуманітарній традиції / О. Є. Сахновський // Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. – Серія: історія, політологія, міжнародні відносини. – Чернівці: Рута, 2013. – Випуск 28. – С. 60–66. 13. Школа толерантності. Історична освіта в полікультурному суспільстві: виклики та перспективи для України: Матеріали міжнародного круглого столу. – К.: Український інститут національної пам’яті, 2010. – Режим доступу: http://www.memory.gov.ua/ua/news/detail/329.htm. 14. Кравченко В. Харьков столица Пограничья / В. Кравченко. – Вильнюс: Европейский государственный университет, 2010. – 358 с. 15. Леп’явко C. Великий кордон Європи як фактор становлення українського козацтва / С. Леп’явко // Запорозька спадщина. – Вип. 12. – Запоріжжя: “Тандем У”, 2001. – Режим доступу: http://www.cossackdom.com/book/bookkordon.html. 16. Чорновол І. “Дикий Захід” і “Дике Поле”: Україна у світлі тези Тернера / І. Чорновол // Критика. – 2006. – № 6. – С. 26–28. 17. Євтушенко Р. Офіційна інформація. Відбулося ХІІ засідання українсько-польської комісії експертів з питань удосконалення підручників з історії і географії / Р. Євтушенко // Історія в школах України. – 2009. – № 12. – С. 3–4.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





