EUROPEAN DIMENSION OF UKRAINIAN’S HISTORY EDUCATION: CHALLENGES AND PERSPECTIVES

Authors

  • Oleksandr Sakhnovskyy

Keywords:

history education, european’s history idea, society, nation, education textbooks and manuals, approach, national conception

Abstract

The article deals with Ukrainian’s history education conceptional principles in the beginning of XXI century. The native’s history education compliance with the requirements of European educational and cultural space is analyzed. In spite of over the period of XXI century Ukraine’s history teaching has been remained its national character, many experts have been agreed in necessity of founding of the consensus between national and supnational approach in the light of modern european’s history idea.

References

Андерсон Б. Уявлені спільноти. Міркування щодо походження й поширення націоналізму / Б. Андерсон. – К.: Критика, 2001. – 406 с. 2. Зашкільняк Л. Образ Польщі та поляків у сучасній Україні / Л. Зашкільняк // Проблеми слов’янознавства. – 2011. – Вип. 60. – С. 68–80. – Режим доступу: http://www.lnu.edu.ua/page/n60 /06.pdf. 3. Гирич І. Українська історична освіта на початку ХХІ ст.: від обмежень філософії етноцентризму до концепції засвоєння “чужого як свого” / І. Гирич // Історія в школах України. – 2009. – № 5. – С. 3–7. 4. Касьянов Г. В. «Націоналізація» історії: нормативна історіографія, канон та їхні суперники (Україна 1990-х) / Г. В. Касьянов // Українська історіографія на зламі ХХ і ХХІ століть: здобутки і проблеми [Колективна монографія за ред. Л. О. Зашкільняка]. – Львів: Львівський національний університет ім. І. Я. Франка, 2004. – С. 57–73. 5. Яковенко Н. Історія ранньомодерної України: білі плями чи не задані істориками питання? / Н. Яковенко // Україна модерна. Міжнародний інтелектуальний часопис. – Режим доступу: http://www.uamoderna.com/md/119-yakovenko. 6. Історична освіта: європейський та український досвід (викладання національної історії в школах Центральної і Східної Європи). – К., 2010. – 288 с. 7. Іванов О. Образ Європи нового часу в українських шкільних підручниках історії: від старих стереотипів до нового бачення / О. Іванов // Історична освіта: європейський та український досвід (викладання національної історії в школах Центральної і Східної Європи). – К., 2010. – С. 210–227. 8. Яковенко Н. Просторові координати підручників історії України (самодостатність “у Європі” чи “від Європи” / Н. Яковенко // Історична освіта: європейський та український досвід (викладання національної історії в школах Центральної і Східної Європи). – К., 2010. – С. 227–243. 9. Пропозиції до концепції історичної освіти в Україні. Матеріали ІІІ Робочої наради з моніторингу шкільних підручників історії України (Київ, 18 жовтня 2008 р.) / Зведення та упорядкування пропозицій Наталія Яковенко. – К., 2009. – 28 с. 10. Україна модерна / Як (не) писати підручники з історії. – Число 19, 2012. – Критика. – 335 с. 11. Концепція та програми викладаня історії України в школі (проекти): Матеріали IV та V робочих нарад з моніторингу шкільних підручників історії України / [Упорядкування та редакція Наталії Яковенко, Людмили Ведмідь]. – К.: ВД “Стилос”, 2009. – 126 с. 12. Сахновський О. Є. Історія повсякденності як втілення “антропологічного повороту” у вивченні минулого в західній гуманітарній традиції / О. Є. Сахновський // Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. – Серія: історія, політологія, міжнародні відносини. – Чернівці: Рута, 2013. – Випуск 28. – С. 60–66. 13. Школа толерантності. Історична освіта в полікультурному суспільстві: виклики та перспективи для України: Матеріали міжнародного круглого столу. – К.: Український інститут національної пам’яті, 2010. – Режим доступу: http://www.memory.gov.ua/ua/news/detail/329.htm. 14. Кравченко В. Харьков столица Пограничья / В. Кравченко. – Вильнюс: Европейский государственный университет, 2010. – 358 с. 15. Леп’явко C. Великий кордон Європи як фактор становлення українського козацтва / С. Леп’явко // Запорозька спадщина. – Вип. 12. – Запоріжжя: “Тандем У”, 2001. – Режим доступу: http://www.cossackdom.com/book/bookkordon.html. 16. Чорновол І. “Дикий Захід” і “Дике Поле”: Україна у світлі тези Тернера / І. Чорновол // Критика. – 2006. – № 6. – С. 26–28. 17. Євтушенко Р. Офіційна інформація. Відбулося ХІІ засідання українсько-польської комісії експертів з питань удосконалення підручників з історії і географії / Р. Євтушенко // Історія в школах України. – 2009. – № 12. – С. 3–4.

Published

2023-11-30