UKRAINIAN PUBLISIZM OF THE PERESTROIKA PERIOD IN THE CONTEXT OF ECONOMIC RELATIONS IN UKRAINE
Keywords:
Ukraine, economy, socio-economic relations, Ukrainian publicism, alterationAbstract
The present article is dedicated to the Ukrainian publisizm of the perestroika period researches in the context of economic relations in Ukraine. The author considers peculiarities of opinion radicalization on the economy reforms and analysis the range of discussions on this subject that were published in the Ukrainian magazines.
References
Скуленко М. И. Журналиситка и пропаганда / М. И. Скуленко. – К.: Вища школа, 1987. – 159 с. 2. Лизанчук В.В. Грани коллективизма. Воздействие печати, телевидения, радио на формирование социально активной личности / В. В. Лизанчук. – Львов: Вища школа,1989. – 152 с. 3. Шкляр В. І. Енергія думки і мистецтво слова / В. І. Шкляр. – К.: Вища школа, 1988. – 199 с. 4. Федорів Р. На варті червоної калини / Р. Федорів // Дзвін. – 1990. – № 5. – С. 107–113. 5. Історія партійно-радянської преси України / За заг. ред. А. З. Москаленка. – К.: Вища школа, 1989. – 359 с. 6. Рогинський О. Економіка любить сильних / О. Рогинський // Вітчизна. – № 11. – 1989. – С. 147–155. 7. Біденко М. Залізний стовп, або як народжується бюрократизм / М. Біденко // Вітчизна. – 1989. – № 12. – С. 148–154. 8. Рогинський О. Економіка любить сильних / О. Рогинський // Вітчизна. – № 11. – 1989. – С. 147–155. 9. Дивак М. Почуття чи правда / М. Дивак // Київ. – 1990. – № 7. – С. 94–102. 10. Манійчук Ю. Залучення іноземного капіталу як засіб модернізації української економіки / Ю. Манійчук // Золоті ворота. – 1991. – № 1. – С. 65. 11. Базів В. Для кого б’ють дзвони? / В. Базів // Жовтень. – 1989. – № 12. – С. 79–88. 12. Тютюнник А. Потайні шляхи підземних вод / А. Тютюнник // Вітчизна. – 1989. – № 5. – С. 129–136. 13. Осадчук П. Декларація чи декорація? / П. Осадчук // Київ. – 1990. – С. 114–124. 14. Даценко А. Мільярди, пущені за вітром / А. Даценко // Прапор. – 1989. – № 4. – С. 141–143.