ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ У ВИКЛАДАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ УКРАЇНІ, ЯКА ЗНАХОДИТЬСЯ У СТАНІ ВІЙНИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2307-1222.2024-58-12Ключові слова:
англійська мова як іноземна, батьки, бібліотерапія, дитяча література, Закарпаття.Анотація
Глобальна важливість вивчення іноземних мов, особливо англійської, підкреслює необхідність мотиваційних інструментів у мовній освіті. Креативні стратегії викладання, як пропонує Bahous [2], можуть покращити ставлення учнів до вивчення мови. Одним з ефективних інструментів є дитяча література (ДЛ), відома тим, що вона сприяє розвитку креативності, емоційного інтелекту та любові до навчання, що робить її цікавим ресурсом для вивчення мови та розуміння культури. У статті досліджується вплив дитячої літератури на викладання англійської мови як іноземної в Україні, де конфлікт підірвав традиційну систему освіти. У ній стверджується, що дитяча література може запропонувати психологічне полегшення, сприяти емпатії, а також дати дітям відчуття безпеки та надії. Автори вивчають погляди батьків на використання дитячої літератури для покращення мовних навичок та емоційного благополуччя їхніх дітей під час воєнного стану. Аналіз літературних видань підкреслює широке визначення дитячої літератури, що охоплює різні жанри та форми. Дослідження показують, що дитяча література підтримує вивчення мови та сприяє розвитку морального мислення, емоційного інтелекту й емпатії [3; 6]. Крім того, дитяча література може бути терапевтичною, допомагаючи дітям переживати складні емоції, що підтверджується практиками бібліотерапії [7; 13]. Дослідження, проведене в Закарпатті (Україна), включало анкетування батьків щодо їхніх читацьких звичок та наявності вдома англомовних книжок з оповіданнями. Результати показують, що, хоч багато батьків цінують читання, численні перешкоди заважають їм читати англомовну літературу зі своїми дітьми. Серед таких перешкод – недостатній рівень володіння мовою та проблеми з доступністю літературних джерел. У дослідженні зроблено висновок, що читання іншомовних книжок з дітьми під час війни має такі переваги, як когнітивний розвиток, емоційна підтримка та покращення мовних навичок. Це заспокоює, дає змогу відволіктися від конфлікту, виховує стійкість і надію. Інтеграція дитячої літератури у викладання англійської мови як іноземної, особливо у складних умовах, сприяє цілісному розвитку школярів.
Посилання
Allen M., Staley L. “Helping Children Cope When a Loved One is on Military Deployment.” National Association for the Education of Young Children. 2007, 82–86.
Bahous R. Motivating students in the EFL classroom: A case study of perspectives. English Language Teaching, 2011, 4 (3), 33–43.
Bland J., Lütge Ch. Children’s Literature in Second Language Education. Bloomsbury Academic. 2015.
Ellis G., Brewster J. Tell it Again! The Storytelling Handbook for Primary English Language Teachers. British Council. 2014.
Fassler D. Children In Military Families: Tips For Parents And Teachers in Charge Education Foundation, Inc. 2005. URL: http://www.militarymoney.com/home/1101923157.
Ghosn I-K. Storybridge to Second Language Literacy. Charlotte, NC, Information Age Publishing. 2013.
Gumber N. Bibliotherapy as a Tool of Education in Classroom. International Journal of Indian Psychology, 2021, 9 (2). 896–906. DOI: https://doi.org/10.25215/0902.094.
Lowe D. Helping Children Cope through Literature. Forum on Public Policy Online. 2009.
Maslow A. H. Motivation and Personality. Longman 1987.
McKay S. Literature in the ESL Classroom. TESOL Quarterly. 1982. Vol. 16, No. 4 (Dec., 1982), pp. 529–536.
Nagy-Kolozsvári E., Gordon Győri J. Children’s literature in Transcarpathian schools for teaching English as a foreign language. Central European Journal of Educational Research, 2022a. 4 (1), 108–120. DOI: https://doi.org/10.37441/ cejer/2022/4/1/10233.
Nagy-Kolozsvári E., Gordon Győri J. Gyermekirodalmi attitűdvizsgálat angol szakos pedagógushallgatók körében. Modern Nyelvoktatás, 2022b, 28 (3–4), 49–70. DOI: https://doi.org/10.51139/monye.2022.3-4.49.70.
Rubin R. J. Uses of bibliotherapy in response to the 1970’s. Library Trends, 1979, 28, 239–252.
Tomlinson B. Humanizing the coursebook. In B. Tomlinson (Ed.), Developing Materials for Language Teaching. 2003.
Wright A. Storytelling with Children. Oxford University Press. 2009.