ВИКОРИСТАННЯ БЛОГІВ ЯК НАВЧАЛЬНИХ ПРОСТОРІВ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛІВ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2307-1222.2024-58-21Ключові слова:
блог-сайт, блогерство, диджиталізація, мовно-літературна галузь, персональний блог, цифрові компетентності.Анотація
Стаття присвячена проблемі використання новітніх технологій у процесі підготовки майбутніх учителів мовно-літературної галузі освіти, спрямованих на розвиток індивідуальних інтересів, професійних і цифрових компетентностей. Процеси диджиталізації, які трансформують усі соціальні та економічні структури сучасного світу, активно формуються в освітньому просторі України та потребують системних змін у змісті освіти, методиках та організації процесу навчання. Цифрові технології впроваджуються в технології адміністрування, в організацію ефективної взаємодії між викладачем та здобувачами освіти, у створення методичної системи використання дидактичних і комунікаційних інструментів (персональні блоги, вебсайти, соціальні мережі, мобільні додатки, групові чати, освітні платформи, хмарні технології тощо) для реалізації ефективної професійної підготовки майбутніх учителів. Аналіз сучасного стану процесу цифровізації в дослідженнях вітчизняних і зарубіжних учених дозволив виробити теоретичну і практичну системну орієнтацією вищих навчальних закладів на розв’язання поточних проблем оснащення та впровадження цифрових технологій у навчальний процес. У статті досліджується потенціал блогів як навчального простору для здобувачів вищої освіти. Використання блог-сайтів у діалогічному англомовному спілкуванні сприяє набуттю культурологічних знань, надає можливість познайомитися з культурою країн, мова яких вивчається. Блоги стимулюють творчість, дають можливість експериментувати з методами навчання, покращують уміння висловлювати свої думки та аргументувати власну позицію, занурюють до автентичного мовного, мовленнєвого та літературного матеріалу. Робота з контентом передбачає використання різноманітних інструментів – від електронної обробки тексту до комп’ютерної графіки та створення короткометражного відео чи анімацій або оформлення гіпертексту. Навчальні платформи є інтегрованими інформаційними системами переважно на основі Інтернет-технологій, що включають адміністративні, дидактичні, комунікаційні інструменти для реалізації онлайн-видів діяльності. У статті представлений досвід використання блог-платформи для інтегрованого навчання студентів-філологів, що опановують спеціальність перекладача.
Посилання
Биконя О., Шевченко Ю. Використання Інтернет-блогів у навчанні міжкультурного англомовного спілкування. Scientific Collection “InterConf” : Theory And Practice Of Science: Key Aspects (April 7–8, 2021). С. 260–268.
Долгушева О., Кочубей В. Блог як засіб формування цифрової грамотності та комунікативних умінь англійської мови учнів закладів загальної середньої освіти. Studia Methodologica. 2024. № 57. С. 288–302.
Кван Р. Вавилон. Прихована історія / переклад з англ. Г. Литвиненко. Київ : Жорж, 2023. 584 с.
Кудря М.М. Сучасні методики викладання іноземних мов у вищій школі України. Вища освіта у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. 2022. № 2. С. 222–230.
Матохнюк Л., Дем’янюк К. Блог як один із видів організаційно-методичної діяльності освітян. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія «Психологія». Вип. 1. 2017. С. 2–11.
Blood R. Weblogs: A history and perspective. Rebecca’s Pocket, 2000, 7(9). URL: http://www.rebeccablood.net/essays/weblog_history.html (дата звернення: 11.05.2024).
Campbell А. Weblogs for Use with ESL Classes. The Internet TESL Journal, Vol. IX, No. 2, February 2003. URL: http://iteslj.org/Techniques/Campbell-Weblogs.html (дата звернення: 03.04.2024).
Clear J. Books. URL: https://jamesclear.com/books (дата звернення: 23.06.2024).
Hsu H.Y., Wang S.K., Comac L. Using audioblogs to assist English-language learning: an investigation into student perception. Computer Assisted Language Learning. Vol. 21. No. 2. April 2008. Р. 181–198.