ВИВЧЕННЯ МІЖТЕКСТОВИХ ЗВ'ЯЗКІВ ЯК ШЛЯХ ДО ЗАВДАННЯ АВТОРСЬКОГО СВІТУ А.С.

Автор(и)

  • Валентина Мусій Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Ключові слова:

авторський світ, домінанта, текст, міжтекстові зв’язки, художня свідомість, збірник, цикл, мотив, композиція, О.С. Грін

Анотація

У статті представлені роздуми про сутність такої категорії, як «авторський світ», пропонується робоча дефініція цієї категорії. Як один з напрямів вивчення авторського світу пропонується аналіз меж тексту. Виділено формальні межі (початок і кінець тексту), а також змістовні межі, точніше відкритість тексту до діалогу з іншими творами того ж автора. Зв’язки між текстами найбільш очевидні всередині збірників, циклів, книг автора, коли з їхньої спільності народжується новий, додатковий сенс і сума двох (трьох і більше) творів виявляється більше, ніж два (три і більше). Вивчення міжтекстовых зв’язків дає можливість виявити найбільш актуальні для митця явища і особливості їх художнього відтворення, найбільш показові для нього творчі принципи, які обумовлені його художньою свідомістю — все те, що відноситься до категорії «авторський світ».У статті йдеться про авторський світ О. С. Гріна.

Посилання

Воронина Е.А. Основные формы выражения индивидуально-авторского мировоззрения в литературном творчестве / Е.А. Воронина // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. Серия: Социальные науки. — 2008. — № 1 (9). — С. 158 — 163.

Грин А.С. Собрание сочинений: В 6 т. / А.С. Грин. — М.: Правда, 1980.

Лошаков А.Г. Сверхтекст: проблема целостности, принципы моделирования: [электронный вариант] / А.Г. Лошаков. — Режим доступа: loshakov_a_g_ sverkhtekst-problema_celostnosti-prin.pdf

Оляндэр Л.К. Проблема художественного мира / Л. Оляндэр // Бублейник Л.В., Оляндэр Л.К. Художественный мир Бориса Пастернака (Книга стихов «Когда разгуляется»). — Луцк: Вэжа-Друк, 2014. — С.6 — 14.

Парамонова Т.А. Проза А.С. Грина как сверхтекстовое единство. Автореф. дисс. … кандидата филологических наук / Парамонова Татьяна Александровна. — Самара, 2009; Проза А.С. Грина как сверхтекстовое единство (на материале романа «Золотая цепь») / Т.А. Парамонова // Вестник Самарского государственного университета. — 2008. — № 1 (60). — С.101 — 108; Система индивидуально-авторских локусов как механизм создания сверхтекстового единства прозы А.С. Грина (на примере функционирования локусов «Лисс» и «Зурбаган» / Т.А. Парамонова // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. Серия «Педагогика и психология», «Филология и искусствоведение». — 2008. — № 1. — С.279 — 287.

Ревякина А.А. Примечания / А.А. Ревякина // Грин А.С. Собрание сочинений: В 5 т. — М.: Худож. лит, 1991. — Т. 1. — С. 670 — 701.

Сподарец Н.В. Мирообразовательный дискурс литературоведения: от мира произведения к авторским мирам поэтов Серебряного века / Н.В. Спордарец // Мова і культура: Науковий журнал. — К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2016. — Вип. 18. — Т. V (180). — С. 106 — 111.

Хольмстрем И. Межтекстовое единство как предмет литературоведческого анализа (К вопросу о «размежевании» понятий): [электронный вариант] / Ирина Хольмстрем. — Режим доступа: http://refdb.ru/look|2072358.html

Faryno J. Семиотические аспекты поэзии Маяковского / Faryno J. // Umjetnost Riječi, God. XXV, Izvanredni svezak: Književnost — Avangarda — Revo- lucija. Ruska književna avangarda XX. stoljeća. Zagreb 1981, ss. 225-260. — Режим доступа: http://avantgarde.narod.ru/beitraege/ff/jf_mayak.htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-15

Номер

Розділ

Статті