ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ ТА НАЦІОНАЛЬНІ МЕНШИНИ ЗАКАРПАТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2304-1222.20.51.06Ключові слова:
ЗНО, українська мова, національні меншини, угорці, румуниАнотація
У статті проаналізовано рівень освіти представників угорської та румунської меншини Закарпаття. Зіставлено результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури (протягом 2016 – 2020 рр.), історії України, математики, фізики, хімії, біології (2020 р.), зокрема відсоток нескладених іспитів та середній бал. Показники представників національних меншин порівнюються з показниками українських школярів для оцінки рівності можливостей під час вступу до вищих навчальних закладів та потенціалу реалізації права на освіту.
Посилання
Барань, А., Барань, Є. Засоби покращення результатів ЗНО з української мови та літератури серед учнів шкіл Закарпаття з угорською мовою навчання. «Теорія і практика викладання української мови як іноземної». 2016. Вип. 12. 248–256 [Baran’, A., Baran’, Ye. Zasobi pokrashchennya rezul’tativ ZNO z ukrayins’koyi movi ta literaturi sered uchniv shkil Zakarpattya z uhors’koyu movoyu navchannya. “Teoria i praktika vikladannya ukrayins’koyi movi yak inozemnoyi”. 2016. Vip. 12. 248–256].
Будапешт і Бухарест спільно виступили проти українського закону про освіту. URL: https://ua.interfax.com.ua/news/political/452429.html (10.11.2020) [Budapesht i Bukharest spil’no vistupili proti ukrayins’koho zakonu pro osvitu].
Закон України Про освіту. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (10.11.2020) [Zakon Ukrayini Pro osvitu].
ЗНО 2019 – результати Закарпаття з української мови та літератури. URL: http://kmf.uz.ua/ uk/zno-2019-rezultati-zakarpattja-z-ukrain/?fbclid=IwAR0ipjo1L2-zmK1YFD3Qtm _eWNQ1bbfZxpkmI8sqTjf86p1lVTSExcHK1_k (10.11.2020) [ZNO 2019 – rezultati Zakarpattya z ukrayins’koyi movi ta literaturi].
Коцур, В. Угорська національна меншина у поліетнічному просторі України ХХІ століття: мовний чинник. «Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Міжнародні відносини». 2018. Вип. 3. 45–52 [Kotsur, V. Uhors’ka natsional’na menshina u polietnichnomu prostori Ukrayini XXI stolittya: movniy chinnik. „Naukoviy visnik Uzhhorods’koho natsional’noho universitetu. Seriya Mizhnarodni vidnosini”. 2018. Vip. 3. 42–52].
Прийнято новий закон “Про повну загальну середню освіту”. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/prijnyato-novij-zakon-pro-povnu-zagalnu-serednyu-osvitu-za-progolosuvali-450-nardepiv?fbclid=IwAR3HFkWFvmGTSi4A-qOUXrPcwrjgisVBefiFI98dBpdDZJNFckkBcd-d5WE (дата звернення: 10.11.2020) [Priynyato noviy zakon “Pro povnu zahal’nu serednyu osvitu”].
Результати перепису населення. URL: http://2001.ukrcensus.gov.ua/results/nationality_ population/nationality_popul1/ (10.11.2020) [Rezul’tati perepisu naselennya].
Черничко, С. Державна мова для угорців Закарпаття: чинник інтеграції, сегрегації чи асиміляції? «Стратегічні пріоритети». 2018. №1. 97–105. URL: https://zno.testportal.com.ua/opendata (10.11.2020) [Chernichko, S. Derzhavna mova dla uhortsiv Zakarpattya: chinnik intehratsiyi, sehrehatsiyi chi asimilatsiyi? “Stratehichni prioriteti”. 2018. No 1. 97–105].