ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ ТА НАЦІОНАЛЬНІ МЕНШИНИ ЗАКАРПАТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2304-1222.20.51.06Keywords:
EIE, Ukrainian language, national minorities, Hungarians, RomaniansAbstract
The article is devoted to the analysis of the level of education of the Romanian and Hungarian national minorities of Zakarpattia oblast of Ukraine. The results of the External independent evaluation in Ukrainain language and literature (2016 – 2020), history of Ukraine, Mathematics, physics, chemistry, biology (2020), the percentage of failed EIE and average results were analyzed. The results of the national minority representatives were compared with the results of the Ukrainian graduates in order to test the equality of the chances for higher education.
References
Барань, А., Барань, Є. Засоби покращення результатів ЗНО з української мови та літератури серед учнів шкіл Закарпаття з угорською мовою навчання. «Теорія і практика викладання української мови як іноземної». 2016. Вип. 12. 248–256 [Baran’, A., Baran’, Ye. Zasobi pokrashchennya rezul’tativ ZNO z ukrayins’koyi movi ta literaturi sered uchniv shkil Zakarpattya z uhors’koyu movoyu navchannya. “Teoria i praktika vikladannya ukrayins’koyi movi yak inozemnoyi”. 2016. Vip. 12. 248–256].
Будапешт і Бухарест спільно виступили проти українського закону про освіту. URL: https://ua.interfax.com.ua/news/political/452429.html (10.11.2020) [Budapesht i Bukharest spil’no vistupili proti ukrayins’koho zakonu pro osvitu].
Закон України Про освіту. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (10.11.2020) [Zakon Ukrayini Pro osvitu].
ЗНО 2019 – результати Закарпаття з української мови та літератури. URL: http://kmf.uz.ua/ uk/zno-2019-rezultati-zakarpattja-z-ukrain/?fbclid=IwAR0ipjo1L2-zmK1YFD3Qtm _eWNQ1bbfZxpkmI8sqTjf86p1lVTSExcHK1_k (10.11.2020) [ZNO 2019 – rezultati Zakarpattya z ukrayins’koyi movi ta literaturi].
Коцур, В. Угорська національна меншина у поліетнічному просторі України ХХІ століття: мовний чинник. «Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Міжнародні відносини». 2018. Вип. 3. 45–52 [Kotsur, V. Uhors’ka natsional’na menshina u polietnichnomu prostori Ukrayini XXI stolittya: movniy chinnik. „Naukoviy visnik Uzhhorods’koho natsional’noho universitetu. Seriya Mizhnarodni vidnosini”. 2018. Vip. 3. 42–52].
Прийнято новий закон “Про повну загальну середню освіту”. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/prijnyato-novij-zakon-pro-povnu-zagalnu-serednyu-osvitu-za-progolosuvali-450-nardepiv?fbclid=IwAR3HFkWFvmGTSi4A-qOUXrPcwrjgisVBefiFI98dBpdDZJNFckkBcd-d5WE (дата звернення: 10.11.2020) [Priynyato noviy zakon “Pro povnu zahal’nu serednyu osvitu”].
Результати перепису населення. URL: http://2001.ukrcensus.gov.ua/results/nationality_ population/nationality_popul1/ (10.11.2020) [Rezul’tati perepisu naselennya].
Черничко, С. Державна мова для угорців Закарпаття: чинник інтеграції, сегрегації чи асиміляції? «Стратегічні пріоритети». 2018. №1. 97–105. URL: https://zno.testportal.com.ua/opendata (10.11.2020) [Chernichko, S. Derzhavna mova dla uhortsiv Zakarpattya: chinnik intehratsiyi, sehrehatsiyi chi asimilatsiyi? “Stratehichni prioriteti”. 2018. No 1. 97–105].