ПРАГМАЛІНГВІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТРАТЕГІЇ КЛІКБЕЙТИНГУ У ЗАГОЛОВКАХ НАВЧАЛЬНИХ ВІДЕО З ЮТУБУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2307-1222.2024-57-18

Ключові слова:

стратегія клікбейтингу, прагмалінгвістичні особливості, заголовок, відео, ЮТуб

Анотація

Статтю присвячено дослідженню явища клікбейтинга з погляду лінгвопрагматики. Аналіз сфокусовано на прагмалінгвістичних особливостях стратегії клікбейтинга у заголовках англомовних навчальних відео з ЮТубу. Зокрема, досліджено формально-структурні, лексичні та синтаксичні особливості. Матеріалом дослідження слугували близько 200 заголовків відео про шляхи та способи вивчення іноземних мов, вибрані шляхом випадкового вибору у мережі ЮТуб. Клікбейтинг визначено як маніпулятивну стратегію у заголовках, яка свідомо вводить в оману користувача ЮТубу і спонукає його до переходу за посиланням із метою отримання власної вигоди, відмінної від заявленої у заголовку. Установлено, що лінгвопрагматичними особливостями стратегії клікбейтингу у заголовках до відео про шляхи та способи вивчення іноземних мов є: фіксована кількість слів у заголовку (від 5 до 12); однокомпонентні та двокомпонентні моделі; використання типових для ефективного навчання дієслів у наказовому способі й інфінітивній формі, якісних прикметників у ступенях порівняння для гіперболізації значення, кількісних числівників для конкретизації, неозначено-особових займенників зі значенням узагальнення. Найуживанішими синтаксичними структурами є номінативні (в тому числі ускладнені дієприкметниковими зворотами) й інфінітивні конструкції.

Посилання

Zannettou S., Chatzis S., Papadamou K., Sirivianos M., The good, the bad and the bait: detecting and characterizing clickbait on youtube. 2018 IEEE Security and Privacy Workshops (SPW), IEEE. 2018. Р. 63–69.

Biyani P., Tsioutsiouliklis K., Blackmer J., “8 Amazing secrets for getting more clicks”: detecting clickbaits in news streams using article informality. Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence. 2016. № 30(1).

Bell A. The language of news media. Oxford: Blackwell. 1991. 277 p.

Mormol P. «I Urge you to see this...». Clickbait as one of the dominant features of contemporary online headlines. Social communication. 2019. № 2. Р. 1–10.

Pujahari A., Sisodia D.S. Clickbait detection using multiple categorisation techniques. Journal of information science. 2021. № 47(1). Р. 118–128.

Pengnate S.F., Chen J., Young A. Effects of clickbait headlines on user responses: an empirical investigation. Journal of international technology and information management. 2021. № 30(3.). Р. 1–18.

Rony M.M.U., Hassan N., Yousuf M. Diving deep into clickbaits: who use them to what extents in which topics with what effects? Proceedings of the 2017 IEEE/ACM International Conference. 2017. Р. 232–239.

Andrew B. Media-generated shortcuts: do newspaper headlines present another roadblock for low-information rationality? The Harvard International Journal of Press/Politics. 2007. № 12(2). Р. 24–43.

Tafesse W. YouTube marketing: how marketers’ video optimisation practices influence video views. Internet Research. 2020. № 30(6). Р. 1689–1707.

Blom J.N., Hansen K.R. Click bait: forward-reference as lure in online news headlines. Journal of pragmatics. 2014. № 76. Р. 87–100.

Orosa B.G., Santorun S.G., García X.L. Use of clickbait in the online news media of the 28 EU member countries. Revista latina de comunicación social. 2017. № 72. Р. 1261–1277.

Scott K. You won’t believe what’s in this paper! Clickbait, relevance and the curiosity gap. Journal of Pragmatics. 2021. № 175. Р. 53–66.

Потятиник Б.В. Інтернет-журналістика : навчальний посібник. Львів : ПАІС, 2010. 244 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-09

Номер

Розділ

ФІЛОЛОГІЧНІ СТУДІЇ