ВПЛИВ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО ІНСТИТУТУ УДОСКОНАЛЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ НА ФУНКЦІОНУВАННЯ ОСВІТИ В ОБЛАСТІ (1967–1969 РР.)
DOI:
https://doi.org/10.32782/2307-7778/2024.2.10Ключові слова:
Тернопільський інститут удосконалення кваліфікації вчителів, Тернопільська область, методисти, кадри, ідеологія.Анотація
Анотація. Мета дослідження – проаналізувати вплив Тернопільського інституту удосконалення кваліфікації вчителів на розвиток і вдосконалення системи освіти в Тернопільській області упродовж 1967–1969 рр. Дослідити його вплив на професійне становлення педагогічних кадрів, впровадження методик викладання та організацію освітнього процесу. Визначити роль у підвищенні професійної компетентності учителів і вплив на якість освіти в регіоні. Методологія дослідження. У статті використовуються історико-педагогічний, системний та порівняльний методи. Зокрема, історико-педагогічний метод допомагає розглянути основні етапи діяльності Тернопільського інституту удосконалення кваліфікації вчителів (далі – ТІУКВ) упродовж 1967–1969 рр., виявити ключові аспекти його роботи в цей період, а також прослідкувати зміни в освітніх процесах області. Системний метод дозволяє аналізувати його діяльність як цілісну складову радянської системи освіти, що впливала на її функціонування в регіоні. Порівняльний метод використовувався для оцінки результатів роботи ТІУКВ, порівнюючи рівень кваліфікації педагогів та ефективність освітнього процесу до і після проведення курсів підвищення кваліфікації. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні та систематизації впливу ТІУКВ на освітній процес в області упродовж 1967–1969 рр. Здійснено комплексний аналіз діяльності освітньої структури з позицій історико-педагогічного підходу, що дозволяє оцінити її внесок у підвищення професійної компетентності учителів. У статті розкрито основні аспекти взаємодії ТІУКВ з місцевими органами освіти та педагогами, що сприяло розвитку інноваційних підходів у навчально-виховній діяльності. До наукового вжитку залучено архівні матеріали, які раніше не публікувалися. Висновки. ТІУКВ відіграв значну роль у розвитку освіти у Тернопільській області в 1967–1969 рр.
Посилання
Швед Г.В. Нормативно-правове забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти УРСР у 60−70-х рр. ХХ ст. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. 2020. Том 167. № 11. С. 212–216.
Упатова І.І. Педагогічний кабінет як ланка в системі методичної роботи з молодими вчителями в 50-ті роки ХХ століття. Новий Колегiум. 2013. № 1. С. 13–16.
Мартинів М.А. Вплив партійності на формування кадрового потенціалу Тернопільського інституту удосконалення кваліфікації вчителів (1961–1968 рр.). Ціннісні орієнтири в сучасному світі: теоретичний аналіз та практичний досвід. Збірник тез VI Міжнародної науково-практичної конференції, (Тернопіль, 17–18 травня 2024 р.). Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2024. С. 183–188.
Мартинів М.А. Фінансова складова діяльності Тернопільського інституту удосконалення кваліфікації вчителів (1966–1971 рр.). Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2024. Вип. 71. Том 3. С. 4–11.
Держархів Тернопільської області. Ф. 2062. Оп.1. Спр.316. Арк.15.
Держархів Тернопільської обл. Ф. 2062. Оп. 1. Спр. 350. Арк.20.
Держархів Тернопільської обл. Ф. 2062. Оп. 1. Спр. 319. Арк.41.
Держархів Тернопільської обл. Ф. 2062. Оп. 1. Спр. 358. Арк.67.
Держархів Тернопільської обл. Ф. 2062. Оп. 1. Спр. 317. Арк.71.
Держархів Тернопільської обл. Ф. 2062. Оп. 1. Спр. 318. Арк.148.
Держархів Тернопільської обл. Ф. 2062. Оп. 1. Спр. 357. Арк.9.
Держархів Тернопільської обл. Ф. 2062. Оп. 1. Спр. 351. Арк.19.