«СОЦІАЛІСТИЧНИЙ РЕАЛІЗМ» РАДЯНСЬКОГО КІНОМИСТЕЦТВА 1930–1940-Х РР.: У ПОШУКАХ ІДЕОЛОГІЧНОЇ ПАРАДИГМИ
Ключові слова:
Україна, Росія, кінематографія, культура, історіяАнотація
У статті висвітлюються питання історії радянського кіномистецтва у період 1930–1940-х рр., адже саме у цей період партійний контроль за республіканською кінопродукцією ставав все суворішим. Саме радянське кіномистецтво стало знаряддям масової агітації та пропаганди та мало величезне значення для зміцнення тоталітарного режиму та формування сталінізму. Розвиток кіномереж, в межах форсованої індустріалізації держави, дозволив за короткий період перетворити кіно на найбільш дієвий та ефективний засіб агітаційно-пропагандистської роботи. Тож природно, що одним із проблемних питань сучасного вітчизняного кінознавства є національна приналежність кінострічок, створених в Україні за комуністичного режиму.
Посилання
Кузюк О. Українське радянське кіно 1930-х років: суспільно-політичний аспект / О. М. Кузюк // Гілея. – 2010. – Вип. 41 (№ 11). – С. 123–128.
Кузюк О. Управління українським кінематографом у 1930-ті роки / О. М. Кузюк // Гілея. – 2011. – Вип. 48 (6). – С. 156–164.
Кузюк О. Кінофікація УРСР в 1930-ті роки / О. М. Кузюк // Нові сторінки історії Донбасу: зб. ст. / Донец. нац. ун-т. – Донецьк, 2010. – Кн. 19. – С. 71–83.
Мандрик Я. Кінофікація українського села наприкінці 20-х – у 30-і роки ХХ століття як засіб насадження комуністичної ідеології / Я. І. Мандрик // Вісник Прикарпатського університету. Історія. – Івано-Франківськ, 2001. – Вип 4/5. – С. 95–100.
Мотуз В. Український кінематограф в умовах наступу тоталітаризму / В. Мотуз // Наукові записки Серія «Історія» Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2009. – Вип. 2. – С. 119–122.
Росляк Р. В. Реформування органів управління кінофікації та кінопрокату (кінець 1920-х – 1930-ті роки) / Р. В. Росляк // Студії мистецтвознавчі. – 2012. – № 1. – С. 45–50.
Росляк Р. В. Планування та здійснення кінофікації українського села 30-ті роки ХХ століття / Р. В. Росляк // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв: Щоквартальний науковий журнал. – 2011. – № 4. – С. 226–231.
Росляк Р. В. Кінопрокатна політика в Україні 30-х років ХХ століття / Р. В. Росляк // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв: Щоквартальний науковий журнал. – 2012. – № 1. – С. 132–136.
Росляк Р. До питання про збережння кінематографічної спадщини в Україні (1920–1941- ті рр.) / Р. Роляк // Спеціальні історичні дисципліни: питання теорії та методики. Збірка наукових праць. – Число 22–23. – К.: Інститут історії України, 2013. – С. 26–38.
Гальченко Л. Совєтське кіно в УССР: до 40- річчя большевицької влади в Україні / Л. Гальченко // Український збірник. – Мюнхен, 1958. – Кн. 13. – С. 29–53.
Рубльова Н. Документи ЦДАВО України про творче відрядження письменниці О. Ф. Свекли на село для написання сценарію фільму про перемогу колгоспного ладу (21 травня 1933 р. – 3 березня 1934 р.) / Н. Рубльова // Наукові записки: збірник праць молодих вчених та аспірантів. – 2001. – Т. 7. – С. 580–608.
Гращенкова И. Н. Абрам Роом / И. Н.а Гращенкова. – М.: Искусство, 1977. – 264 с.
Марголит Е., Шмыров В. Изъятое кино. 1924–1953. – М., 1995. – Режим доступу: http://2011.russiancinema.ru/index.php?e_dept_id=2&e _movie_id=6356.
Кино: Энциклопедический словарь / Редкол.: С. Юткевич (главн. ред.) и др. – М.: Советская энциклопедия, 1986. – 640 с.
100 фільмів українського кіно: Анот. каталог за проектом ЮНЕСКО «Нац. кінематогр. спадщина». – К.: «Спалах» ЛТД, 1996. – 128 с.
Центральний державний архів громадських об’єднань України, ф. 1, оп. 7, спр. 466.
Під софітами секретних служб: Документи з папки- формуляра на О. П. Довженка / публ. В. Попика / Гол. ред. Ю. Данилюк. НАН України. Інститут історії України; Служба безпеки України; Головне архівне управління при Кабінеті Міністрів України. – № 1/2 (2/3). – 538 с.
Безручко О. Невідомий Довженко / О. Безручко. – К.: Фенікс, 2008. – 312 с.: іл.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.