ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ГЕНДЕРНОЇ ПОЛІТИКИ В ОСВІТНІЙ ГАЛУЗІ СУЧАСНОЇ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Світлана Гладченко

Ключові слова:

ґендерна політика в освітній галузі, ґендерний підхід, ґендерна освіта, ґендерне виховання, ґендерна соціалізація.

Анотація

Стаття присвячена аналізу проблем впровадження ґендерної політики в освітній галузі сучасної України. Визначено роль ґендерної освіти в формуванні суспільства ґендерної рівності як суспільства, заснованого на рівних правах та можливостях жінок та чоловіків. Наголошено, що взаємовідносини жінок та чоловіків є важливим чинником соціального розвитку. Проаналізовано рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо необхідності та впровадження гендерної політики в учбових закладах. Зроблено аналіз наукової літератури як вітчизняних так і західних дослідників. Автор наполягає на тому, що освіта в сучасній Україні зазнає істотні зміни, які визначають об’єктивну необхідність пошуку умов, що сприятимуть підвищенню її ефективності, зміну підходів до процесу і змісту освіти, вдосконалення форм організації соціальних і міжособистісних відносин. Тому, вказана важливість інтеграції ґендерного компоненту в освітній галузі не має сумніву. Запропоновані певні рекомендації щодо впровадження ґендерної політики в освітню галузь.

Посилання

Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» (зі змінами) від 08.09.2005 № 2866-IV. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2866–15 (дата звернення: 01.09.2017).

Кобелянська Л.С. Ґендерна освіта в Україні: реалії та перспективи // Проблеми освіти: науково-методичний збірник / кол. авт. К.:

Науково-методичний центр вищої освіти, 2003. С. 3–8.

Кравець В. П. Ґендерна педагогіка: навч. посібник. Тернопіль: Джура, 2003. 416 с.

Лавриненко Н. В. Женщина: самореализация в семье и обществе (Гендерный аспект). К.: ВИПОЛ, 2005. 172 с.

Левченко К. Б. Ґендерна політика в Україні: визначення, формування, управління: [монографія]. Х.: Вид-во Нац. ун-ту внутр. справ, 2006. 344 с.

Луценко О. А. Ґендерна освіта та педагогіка // Основи теорії ґендеру: навч. посібник. К.: К.І.С., 2004. С. 476–503.

Мельник Т. М. 50/50: Сучасне ґендерне мислення: словник / під ред. Т. М. Мельник, Л. С. Кобелянська. К.: К.І.С., 2005. 280 с.

Наказ Міністерства освіти і науки України «Про впровадження принципів ґендерної рівності в освіту» від 10.09. 2009 № 839. URL: http://osvita.ua/legislation/other/4849/ (дата звернення: 01.09.2017).

Основи теорії ґендеру: навчальний посібник / [В.П. Агеєва, В.В. Близнюк, І.О. Головашенко та ін.]. К.: К.І.С., 2004. 536 с.

Постанова Кабінету Міністрів «Про затвердження Державної програми з утвердження ґендерної рівності в українському суспільстві до 2010 року» від 27.12.2006 № 1834. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1834–2006-%D0%BF (дата звернення: 01.09.2017).

Постанова Кабінету Міністрів «Про затвердження Державної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2016 року» від 26.09.2013 № 717. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/717–2013-%D0%BF (дата звернення: 01.09.2017). 12. Смоляр Л. О. Становлення ґендерної освіти в Україні // Основи теорії ґендеру: навч. посібник. К.: К.І.С., 2004. С. 504–519.

Цокур О.Г. Розвиток ґендерного підходу в освіті. URL: http://ru.osvita.ua/school/method/technol/313/ (дата звернення: 01.09.2017).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-26