НОВІТНІ ПІДХОДИ В МЕТОДОЛОГІЇ ТА МЕТОДИЦІ ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ В УКРАЇНІ
Ключові слова:
викладання історії, новітні підходи, методологія, методика, психоісторія.Анотація
У статті актуалізовано проблему новітніх підходів викладання історії в Україні, аналізується використання в цьому процесі психологічних методів та прийомів, особлива увага звертається на психоісторичну інтерпретацію історичного процесу, дається ретроспектива його розвитку. Дається тлумачення поняття «історична повсякденність», виділяються складові її вивчення. У цьому контексті розглядається мікроісторичний підхід до вивчення історії.
Посилання
Смолій В. А. Українська історична наука на рубежі XXI століття: проблема пошуку нових теоретичних та методологічних підходів // Освіта України. 1997. 4 липня (№27).
Удод О. А. Психоісторичний підхід до історичних джерел // Вісн. Дніпропетр. ун-ту. 2000. Вип. 8. (Історія та археологія).
Павленко Ю. Історія в калейдоскопі сучасних інтерпретацій // Нові перспективи історіописання / За ред. П. Берка. К., 2004.
Бойченко І.В. Філософія історії: предмет, напрямки, детерміністські та ігрові концепції. К.: ЦГО НАН України, 1995. 59 с.
Удод О. Історія повсякденності: питання методології та історіографії // Повоєнна Україна: нариси соціальної історії (друга половина 1940-х – середина 1950-х рр.). Кн. 1, ч. 1–2 / Відп. ред. В.М. Даниленко. Київ: Інститут історії України НАН України, 2010. С. 17–39.
Коляструк О. Історія повсякденності в сучасній українській історіографії // Україна XX ст.: культура, ідеологія, політика: Зб. ст. К., 2012. Вип. 17. С. 5–9.
Коляструк О. А. Методологія історії повсякдення // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Сер.: Історія. 2011. № 982. С. 8–21.
Удод О.А. Аксіологічний (ціннісний) підхід у викладанні історії // Історія в школах України. 1999. № 3. С. 27–30.
Грушевський М. Історія і її соціяльно-виховуюче значення // На порозі нової України: статті і джерельні матеріали. К., 1992.
Пироженко В. Наукова об’єктивність і національна свідомість: як вони співвідносяться в історичній освіті // Історія в школі. 1998. № 9. С. 36–40.