ПРО ЕКСПЛІКАТИВНІ СХЕМИ ЗОБРАЗУВАЛЬНИХ МОДЕЛІВ (НА ПРИКЛАДІ КОГНІТИВНОГО ПРОСТОРУ «ПРИРОДА» У ПІСНЯХ БОРИСА ГРЕБЕНЩИКОВА)
Ключові слова:
поезія Бориса Гребенщикова, ідіостиль, когнітивний простір, натурфакт, експлікативна схема, модель зображення, концептАнотація
Стаття присвячена виділенню функції художньої моделі зображення і реалізуючих її експлікатівних схем. Модель зображення розуміється як структурно-модельна функція, що відповідає за спосіб когнітивного представлення реальності, зображуваної в окремому тексті, циклі текстів, творчості окремого автора або в певному художньому напрямку. Семантика моделі зображення завжди пов’язана з якимось когнітивним простором картини світу. На прикладі когнітивного простору «природа» автори розглянули основні образотворчі моделі і експлікатівние схеми, які використовуються Борисом Гребєнщиковим в його поетичних текстах. Крім цього, в статті були виявлені найбільш релевантні для ідіостилю поета концепти, які стосуються зображення природи, або ж використовуються як інструменти представлення людського світу крізь призму світу природи.
Посилання
Leszczak S., Leszczak О. Прагматика использования прецедентных текстов в песенном творчестве Бориса Гребенщикова, w: „Studia Rusycystyczne Uniwersytetu Jana Kochanowskiego”, Kielce 2012, nr 20, s. 59-70.
Лещак С. Автоцитирование в песенном творчестве Бориса Гребенщикова, в: Мова і культура. (Науковий журнал), Видавничий дім Дмитра Бураго, Київ 2014, Вип.17, т. 3(170), c.56-63.
Лещак С. Генетическая типология прецедентных текстов в песенном творчестве Бориса Гребенщикова, в: Язык, литература и культура России в ХХI веке. Теория и практика, Кельце 2011, с. 117-125.
Лещак С. Иронические смысловые трансформации прецедентных текстов в песнях Бориса Гребенщикова, в: Мова і культура. (Науковий журнал), Видавничий дім Дмитра Бураго, Київ 2013, Вип.16, т. 5 (167), c. 71-78.
Лещак С. Метафора пограничья в песенном творчестве Бориса Гребенщикова, „The Peculiarity of Man”, nr 17, Toruń 2013, s.287-300.
Лещак С. Саркастические смысловые трансформации прецедентных текстов в пространственно-временном континууме художественной картины мира Бориса Гребенщикова, „The Peculiarity of Man”, nr 19, Toruń 2014, s.301-318.
Лещак С. Философские смысловые трансформации прагматики прецедентных текстов в песнях Бориса Гребенщикова, в: Мова і культура. (Науковий журнал), Видавничий дім Дмитра Бураго, Київ 2012, Вип. 15, Т. V (159), с. 17-24.
Лещак С. Формальные модели употребления прецедентных текстов в песенном творчестве Б. Гребенщикова, „Przegląd Wschodnioeuropejski”. Olsztyn 2012, nr III, s. 467-479.
Лещак С. Фразеосинтаксические модели вербализации когнитивно -ментальных действий в идиостиле Бориса Гребенщикова w: „Studia Rusycystyczne Uniwersytetu Jana Kochanowskiego”, Kielce 2012, nr 23, s.11-21.