ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ УЧНІВ ЯК ПРОВІДНЕ ЗАВДАННЯ МОВНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
мовна особистість, текстоцентричний підхід, компетентнісний підхід, когнітивно-комунікативний підхід, комунікативністьАнотація
Одне з головних завдань сучасної мовної освіти в Україні – формування та розвиток мовної особистості учнів на уроках української мови. У статті висвітлено основні фактори, що впливають на формування мовної особистості учнів у системі україномовної освіти, зокрема розглянуто роль текстоцентричного, компетентнісного, когнітивно-комунікативного підходів, комунікативності вчителя-словесника, мовленнєвого середовища, сучасних технологій навчання мови. Про рівень сформованості мовної особистості свідчить багато факторів, зокрема розвиненість комунікативних умінь і навичок учня, досконале володіння всіма чотирма видами мовленнєвої діяльності, здатність будувати тексти різних типів, стилів і жанрів мовлення з урахуванням усіх компонентів ситуації спілкування.
Посилання
Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики / Ф. С. Бацевич. – К., 2004. – 344 с.
Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность / Ю. Н. Караулов. – М. : Наука, 1987. – 264 с.
Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. 5-9 класи / укладачі Г. Т. Шелехова, М. І. Пентилюк, В. І. Новосьолова, Г. Д. Гнаткович, Н. Б. Коржова, В.Таранік-Ткачук // http://mon.gov.ua/activity /education/ zagalna-serednya/navchalni-programy.html. – С. 2.
Пентилюк М. І. Мовна особистість учня в проспекції мовленнєвого спілкування // Пентилюк М. І. Актуальні проблеми сучасної лінгводидактики: збірник статей / М. І. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2011. – 256 с.
Селіванова О. О. Лінгвістична енциклопедія / О. О. Селіванова. – Полтава : Довкілля-К., 2010. – 844 с.