ПІДГОТОВКА ДО НАПИСАННЯ ТВОРЧОГО ПЕРЕКАЗУ, ЙОГО АНАЛІЗ ТА ОЦІНЮВАННЯ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25128/2304-1222.21.52.10

Keywords:

narrative, creative narrative, syntax, plan, development of speaking

Abstract

The article dwells on the peculiarities of the methodology of writing narratives, their varieties and application to the study of syntax. The use of narratives for the development of students’ speaking skills was substantiated; the place and role of the narrative in the system of the coherent speech development were determined. A detailed analysis of different types of narratives (a brief narrative, a selective narrative, a narrative with the introduction of additional material); the system of training methods of writing narratives in the course of studying syntax was examined; the structure of writing a narrative, features of its analysis and evaluation were clarified.

References

Бондаренко Н. Уроки розвитку зв'язного мовлення в 5 класі. Докладний переказ-опис тварин. Дивослово. 2003. № 1. С. 43–46.

Бондарчук Л. І. Методику підказує текст. Українська мова і література в школі. 1992. № 2. С. 4–6. Волошина Л. Усний переказ тексту розповідного характеру із творчим завданням : урок української мови : 10-й клас. Українська мова та література. Шкільний світ. 2012. № 2. С. 28–29.

Горяний В. Д. Стилістична роль абзацу. Українська мова і література в школі. 1971. №10. С. 47-48.

Грипас М. Робота над текстом на уроках української мови у 4–5 класах. Київ : Радянська школа, 1988. 137 с.

Донченко Т. Наближаючись до переказу. Українська мова і література в школі. 2001. № 1. С. 3–5; № 2. С. 3–6.

Лазебник Ю. Спілкування текстом. Мовознавство. 1995. № 1. С. 78–85.

Мельничайко В. Я. Лінгвістичний аналіз художнього тексту: завдання і методи. Теорія і практика літературного аналізу художнього тексту. Тернопіль : Лілея, 1997. 172 с.

Мельничайко В. Я. Робота над структурою тексту під час підготовки до навчального переказу. Українська мова і література в школі. 1981. №5. С. 43–53.

Мельничайко В. Я. Творчі роботи на уроках української мови: Конструювання. Редагування. Переклад : посібник для вчителя. Київ : Радянська школа, 1984. 223 с.

Пентилюк М. І. Аналіз тексту на уроках мови. Дивослово. 1999. № 3. С. 21–23.

Переказ із творчим завданням як екзаменаційна форма перевірки учнів з української мови у загальноосвітніх навчальних закладах. Дивослово. 1999. № 1. С. 18–21.

Published

2023-06-19

Issue

Section

Статті