ФЕНОМЕН КОРЕЙСЬКОЇ ЕМОЦІЇ ХАН: ЕТИМОЛОГІЯ, ІСТОРІЯ, ДУХОВНІСТЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2304-1222.20.50.12

Ключові слова:

емоція хан, почуття, Корея, корейський народ, досвід

Анотація

У статті розглянуто феномен корейської емоції хан крізь призму історичного, релігійного, соціально-культурного життя корейського народу. Це основне і своєрідне почуття, що організовує і певним чином структурує світ корейської емоційності в цілому та кожного окремого корейця зокрема. Проаналізовано зміст корейського поняття хан та унікальні значення цього терміна, наведено приклади шляхів його подолання, а також особливу увагу звернено на деякі аспекти історичного, релігійного, соціально-культурного та політичного життя корейців, що тісно пов’язані з емоцією хан. Незважаючи на труднощі у тлумаченні цього поняття, багато дослідників вважають, що це унікальне корейське колективне почуття болю, яке притаманне всім корейцям.

Посилання

Baker, D. (2007), Introduction, In: Religions of Korea in Practice, R. E. Buswell Jr. (Ed.), Princeton, New Jersey. 1–31. Cumings, B. (2010), The Korean War: A History. New York.

De Mente, B. L. (2004), NTC’s Dictionary of Korea’s Business and Cultural Code Words. Singapore.

Han, Gil Soo (1994), Social Sources of Church Growth: Korean Churches in the Homeland and Overseas. Lanham, Maryland. Han, In Sup Kwangju and Beyond: Coping with Past State Atrocities in South Korea, „Human Rights Quarterly”, 2005, 27, s. 998-1045.

Kim, Chongho (2003), Korean shamanism: The cultural paradox. Aldershot, Hampshire, UK.

Kim, Inwhoe (2015), Life Education Shamanism: Korean Shamanism from an Educator’s Perspective, In: Kim, Inwhoe Photographs Collections. Seoul:.

Korean Overseas Information Service. In: Focus on Korea: Korean History, Seoul: Seoul International Publishing House, 1986.

Lee, Jung Young (1981), Korean Shamanistic Rituals. The Hague, Paris, New York.

Lee, Jae Hoon (1994), The Exploration of the Inner Wounds-HAN. Atlanta, Georgia.

Lee, Younghee (2004), Ideology, Culture, And Han: Traditional and Early Modern Korean’s Women’s Literature. Seoul-Edison. Oh, Kyong Geun (2013), Uczucie han jako wartość estetyczno-moralna w kulturze i literaturze narodu koreańskiego. Poznań. Park, Andrew Sung (1993), The Wounded Heart of God: The Asian Concept of Han and the Christian Doctrine of Sin. Nashville.

Ryu, Tongshik (2012), The history and structure of Korean shamanism. Seoul. Son, Chang Hee (2000), Haan (뼑, 踚) of Minjung Theology and Han (뼑, 踦) of Han Philosophy: In the Paradigm of Process Philosophy and Metaphysics of Relatedness. Lanham, Maryland. Wierzbicka, А. (1999), Emocje. Język i „skrypty kulturowe”. W: Język – umysł – kultura, (red.) J. Bartmiński. Warszawa. 163–188.

World (1998), World: Analysis – Koreans give up their gold to help their country ВBC News. January 14. URL: http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/analysis/47496.stm [20.05.2020]

Yu, Chai Shin (1988), Korean Taoism and Shamanism, In: Shamanism: The Spirit World of Korea, R.W.I. Guisso & C. S. Yu (Eds.), Berkeley, California. 98–118. Збир, І. (2019), Порівняльний аналіз образу жінки в українській і корейській культурах (на основі праці Івана Франка «Жіноча неволя в руських піснях народних»). В: Іван Франко «Я єсть пролог…»: матеріали Міжнародного наукового конгресу до 160-річчя від дня народження Івана Франка: у 2 т. Львів. Т. 2. 373–386 [Zbir, І. (2019), Porivnyal’niy analiz obrazu zhinki v ukrayins’kiy і koreys’kiy kul’turakh (na osnovi pratsi Ivana Franka „Zhinocha nevolya v rus’kikh pisnyakh narodnikh”). V: Ivan Franko „Ya yest’ proloh…»: materiali Mizhnarodnoho naukovoho konhresu do 160-richchya vid dnya narodzhennya Ivana Franka: u 2 t. Lviv. T. 2. 373–386]. Ковальчук, Ю. А. (2017), Образи корейських жінок у місіонерській прозі початку ХХ століття. В: Тексти доповідей міжнародної наукової конференції «Кореєзнавство в Україні: сучасність і перспективи». Київ. 148–159 [Koval’chuk, Yu. А. (2017), Obrazi koreys’kikh zhinok u misioners’kiy prozi pochatku ХХ stolittya. V: Teksti dopovidey mizhnarodnoyi naukovoyi konferentsiyi «Koreyeznavstvo v Ukrayini: suchasnist’ і perspektivi». Kiyiv. 148–159].

Ли, Кван Сун (2010), Социально-философский анализ семьи (на примере корейской семьи). Философия и общество. Москва. № 3. 149–161 [Lee, Kyong Sung (2010), Sotsial’no-filosofskiy analiz semyi (na primere koreyskoy semyi). Filosofiya i obsshestvo. Moskva. No 3. 149–161]. Налімова, А. О. (2017), Концепт «хан» (한) у сучасній корейській малій прозі. В: Тексти доповідей міжнародної наукової конференції «Кореєзнавство в Україні: сучасність і перспективи». Київ. 228–234 [Nalimova, А. О. (2017), Kontsept «khan» (한) u suchasniy koreys’kiy maliy prozi. V: Teksti dopovidey mizhnarodnoyi naukovoyi konferentsiyi «Koreyeznavstvo v Ukrayini: suchasnist’ і perspektivi». Kiyiv. 228–234].

Семенюк, І. В. (2011), Цінності та об’єкти поклоніння в соціокультурних системах Сходу. Грані. № 6. 54–59 [Semenyuk, І. V. (2011), Tsinnosti ta obyekti pokloninnya v sotsiokul’turnikh sistemakh Skhodu. Hrani. No 6. 54–59]. Семенюк, І. В. (2013), Особливості історичної традиції південнокорейського суспільства, Гуманітарний вісник ЗДІА. № 54. 106–115 [Semenyuk, І. V. (2013), Osoblivosti istorichnoyi traditsiyi pivdennokoreys’koho suspil’stva, Humanitarniy visnik ZDIA. No 54. 106–115].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-20

Номер

Розділ

Статті