ПЕДАГОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ПРОЕКТУВАННЯ ТА РОЗРОБКИ ЕКСПЕРТНИХ СИСТЕМ НАВЧАННЯ
Ключові слова:
педагогічні технології навчання, експертна навчаюча система, педагогічні принципи, проектуванняАнотація
Виокремлено вперше систему педагогічних принципів (центрування на особистості; пріоритетність педагогічного підходу; педагогічна доцільність застосування нових інформаційних технологій навчання; свобода вибору пізнавальної траєкторії; різноманітність; відкритість та розвиток; професійна спрямованість; «прецедент»; емоціогенність середовища; розподіленість навчального матеріалу), на основі яких треба здійснювати проектування педагогічних технологій навчання, що базуються на експертних навчальних системах. Подано гносеологічне обґрунтування вказаної системи принципів.
Посилання
Беляев М. И., Гриншкун В. В., Краснова Г. А. Технология создания электронных средств обучения / М. И. Беляев, В. В. Гришкун, Г. А. Краснова. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://uu.vlsu.ru/files/Tekhnologija_sozdanija_EHSO.pdf.
Буланова-Топоркова В. Педагогика и психология высшей школы: Учебное пособие [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Pedagog/bulan/06.php.
Голенков В. В., Гулякина Н. А., Елисеева О. Е. Инструментальные средства проектирования интеллектуальных обучающих систем : Методическое пособие по курсу «Интеллектуальные обучающие и тренажерные системы» для студентов специальности «Искусственный интеллект» / В. В. Голенков, Н. А. Гулякина, О. Е. Елисеева. – Мн. : БГУИР, 1999. – 102 с.
Гура В. В. Теоретические основы педагогического проектирования личностно-ориентированных электронных образовательных ресурсов и сред. – Ростов н/Д : Изд-во Южного федерального ун-та, 2007. – 320 с.
.Данилюк А.Я. Теория интеграции образования. Ростов-на-Дону: Изд-во РПУ, 2000. С. 225.
Джексон П. Введение в экспертные системы.: Пер. с англ.: Учеб. пособие. – М. : Издательский дом "Вильямс", 2001. – 624 с.
Клімушин П. С., Орлов О. В., Серенок А. О. Інформаційні системи та технології в економіці : навч. посіб. / П. С. Клімушин, О. В. Орлов, А. О. Серенок. – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2011. – 418 с.
Комлева С. В. Психолого-педагогические принципы проектирования предметно-развивающей среды [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/24_NTP_2009/Pedagogica/50201.doc.htm.
Лавриненко Н. В. Контроль и оценка учебных достижений студентов с использованием Web-технологий [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sconference.org/publ/nauchno_prakticheskie_konferencii/pedagogicheskie_nauki/teorija_obuchenija/12-1-0-370.
Литвак Б. Г. Разработка управленческого решения: Учебник. – 3-е изд., испр. – М.: Дело, 2002. – 392 с.
Набока О. Г. Професійно-орієнтовані технології навчання у фаховій підготовці майбутніх економістів: теорія та методика застосування : монографія / О. Г. Набока. – Слов’янськ: Підприємець Маторін Б. І., 2012. – 303 с.
Наумова М., Гладкова Л. Использование метода case-study в преподавании экономических дисциплин в высших учебных заведениях / М. Наумова, Л. Гладкова // Гуманізація навчально-виховного процесу : збірник наукових праць / [За заг. ред. проф. В. І. Сипченка]. – Спецвип. 8. – Ч. IІ. – Слов’янськ : СДПУ, 2012. – С. 60–68.
Петрушин В. А. Экспертно-обучающие системы / В. А. Петрушин; Отв. ред. А. М. Довгялло; АН УССР. Ин-т кибернетики. – Киев : Наук. думка, 1992. – 196 с.
Принципы обучения [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://didaktica.ru/osnovy-obshhejdidaktiki/170-principy-obucheniya.html
Современные педагогические технологии в биохимии [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kpfu.ru/docs/F1957030909/%CC%E0%
F2%E5%F0%E8%E0%EB%FB%20%EA%20%EC%EE%E4%F3%EB%FF%EC_%D1%EE%E2%F0%E5%EC%EF%E5%E4%F2%E5%F5%ED%EE%EB%EE%E3%E8%E8_%D2%E5%EC%ED%E8%EA%EE%E2.pdf.
Термины дистанционного обучения [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1
&source=web&cd=3&ved=0CDcQFjAC&url=http%3A%2F%2Fvuz.ucoz.ro%2FDOT%2Fterminy_distancionnogo_obuchenija.doc&ei=bzJWUqn8OaX64QTz8oGQBQ&usg=AFQjCNFYHxK0QP0Ntr0MryDt3CJiRyQDhg&bvm=bv.53760139,d.bGE&cad=rja.
Уварина Н. Принципы актуализации творческого потенциала личности в образовательном процессе // General and Professional Education. – 2011. – № 4. – Pp. 57–64.
Фирстов В. Е. Экспертные системы и информационная концепция развивающего обучения [Текст] / В. Е. Фирстов // Ярославский педагогический вестник. – 2009. – № 1(58). – С. 69–73.
Шевчук О.Б. Кібернетичні принципи проектування та розробки експертних навчаючих систем / О.Б.Шевчук // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка: Пед. науки. – 2016. – №1 (298). – С. 137–142.
Шевчук О.Б. Теоретико-методологічне обґрунтування принципів побудови експертних навчаючих систем з підготовки фахівців фінансово-економічного напряму / О.Б.Шевчук // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми // Зб. наук. пр. – Випуск 41 / Редкол.: І. А. Зязюн (голова) та ін. — Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2015. – С.440-445.
Эшби У. Р. Введение в кибернетику. – М., 1959. – 433 с.