РОЛЬ ПРОГРАМ ПОЛІКУЛЬТУНОГО ВИХОВАННЯ У МОРАЛЬНОМУ РОЗВИТКУ АМЕРИКАНСЬКИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • С. Ф. ЛУК’ЯНЧУК

Ключові слова:

програми полікультурного виховання, моральний розвиток, навчальний процес, США

Анотація

Проаналізовано роль програм полікультурного виховання в моральному розвитку школярів у США. Зазначено, що одним із першочергових завдань школи є прищеплення традиційних американських цінностей: свобода, демократія, расова та національна толерантність тощо; з цією метою вносяться зміни до навчальних програм. Наголошено, що важливим елементом навчально-виховного процесу стало впровадження спецкурсів і програм полікультурного виховання, які мають міждисциплінарний характер і впроваджуються в навчальні програми дисциплін духовно-морального та суспільного циклу. Відповідно до цілей та пріоритетів всі спецкурси і програми полікультурного виховання розподілені на три групи: орієнтовані на зміст навчальних програм курси, особистісно орієнтовані програми та соціально орієнтовані програми. Вказано, що інтеграція програм полікультурного виховання в навчальний процес відіграє важливу роль у моральному становленні американських школярів.

Посилання

Довгань Л. М. Моральне виховання у педагогіці США: теорія і практика: монографія / Л. М. Довгань, В. М. Галузяк. – Вінниця: ВДАУ, 2009. – 234 с.

Жуковський В. М. Морально-етичне виховання в американській школі (30-і роки ХІХ ст. – 90-і роки ХХ ст.): дис. … д. пед. наук: 13.00.01 / В. М. Жуковський. – К., 2004. – 623 с.

Лук’янчук С. Ф. Полікультурне виховання учнів в американській середній школі: дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / С. Ф. Лук’янчук. – Житомир, 2012. – 234 с.

Banks J. A. Multicultural Education: characteristics and goals / J. A. Banks // Multicultural Education. Issues and Perspectives / [ed. by J. A. Banks, Cherry A. McGee Banks]. – [6th ed.]. – John Willey & Sons, Inc., 2007. – P. 3–30.

Borges Ph. Bridges to Understanding / Phil. Borges. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.newhorizons.org/trans/international/borges.htm

Facing History and Ourselves. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.facinghistory.org

Global Classroom. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.global-classroom.org

Gorski C. Paul. A Brief History of Multicultural Education. / Paul C. Gorski // EdChange. – November 1999. – [Електронний ресурс] – Режим доступу:

http://www.edchange.org/multicultural/papers/edchange_history.html; Multicultural Literacy Program. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.education.washington.edu/cme/mlp.htm

Multicultural Literacy Program. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://education.uw.edu/cme/mlp#history

Rueda R. How Paraeducators Build Cultural Bridges in Diverse Classrooms / Rueda Robert and DeNeve Carmen. – Reprinted from the Community Circle of Caring Journal. – Vol. 3. – Issue 2. – Р. 53–54. [Електронний ресурс] – Режим доступу: – http://www.usc.edu/dept/education/CMMR/paraed/RuedaDeNevearticle.html

School Initiatives. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/educatrs/leadrshp/le4ppci.htm

Webb, Michael. Multicultural Education in Elementary and Secondary Schools / Michael Webb. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ericdigestorg/pre-9218/secondary.htm 231

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-01