ПРОБЛЕМА ГУМАНІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ТА ГРЕЦЬКИЙ ДОСВІД
Ключові слова:
гуманізація, професійна підготовка, педагогічні кадри, рефлексуючий учительАнотація
Розглянуто проблему гуманізації професійної підготовки вчителя українськими та грецькими науковцями. Доведено, що ідея гармонійного гуманного розвитку особистості сягає Античності та Київської Русі відповідно. Однак питання гуманізації освіти взагалі і педагогічної зокрема не втратили своєї актуальності і в наш час. Серед нових завдань, які постали перед суспільством, особливого значення в Україні і Греції набуває підготовка критично мислячої (рефлексуючої) особистості вчителя, здатної до постійного розвитку, вдосконалення, самооцінки, готової до змін, творчого пошуку, наділеної професійною автономією, яка самостійно формулює цілі своєї власної діяльності і розуміє свою особисту відповідальність за виховання підростаючого покоління. Обґрунтовано, що формування такої особистості педагога можливе за умови чітко продуманої системи теоретичної і практичної підготовки у вищому навчальному закладі (ВНЗ).
Посилання
Блинова О. Є. Формування відкритості до спілкування у майбутнього вчителя: дис. канд. психол. наук: 19.00.07 / О. Є. Блинова. – К., 2000. – 192 с.
Вознюк О. В. Теоретико-методологічні засади розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін: автореф. дис. д-ра пед. наук: 13.00.01 / О. В. Вознюк. – Житомир, 2014. – 43 с.
Левківський М. В. Історія педагогіки: навч. посібник / М. В. Левківський, О. М. Микитюк. – Харків: ОВС, 2002. – 240 с.
Проценко О. Б. Система післядипломної педагогічної освіти в Греції: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. / О. Б. Проценко. – К., 2009. – 270 с.
Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори в 5 т. Т. 2. – К.: Радянська школа, 1976. – С. 418-654.
Ярославська Л. І. Розвиток рефлексивних умінь майбутніх учителів як чинник подолання барєрів педагогічної діяльності / Л. І. Ярославська. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://journals.hnpu.edu.ua/ojs/metedu/article/view/319.
Αντωνίου Χ. Η εκπαίδευση των Ελλήνων δασκάλων (1828 – 2000) / Χ. Αντωνίου. – Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 2002. – 482 σ.
Δενδρίνου Β. H διδaσκaλία της ξένης γλώσσας / Β. Δενδρίνου. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http//www.komvos.edu.gr/glwssa/odigos/thema_e8/e_7_thema.htm.
Καζαμίας Α. Προβληματισμοί γύρω από την κατάρτιση διδακτικού προσωπικού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης / A. Καζαμίας, Μ. Κασσωτάκης, Δ. Κλάδης // Ελληνική εκπαίδευση: Προοπτικές Ανασυγκρότητας και Εκσυγχρονισμού. – Αθήνα: ΣΕΙΡΙΟΣ, 1995. – Σ. 444–455.
Ματσαγγούρας Η. Στοχαστικοκριτικός δάσκαλος: αίτημα του καιρού μας / Η. Ματσαγγούρας // Ελληνική εκπαίδευση: Προοπτικές Ανασυγρότητας και Εκσυγχρονισμού. – Αθήνα : ΣΕΙΡΙΟΣ, 1995. – Σ. 456–476.
Ξενίδης Ι. Ιστορική εξέλιξη του Νηπιαγωγείου / Ι. Ξενίδης. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.eduportal.gr/modules.php?name=News&file=print&sid=219.
Παππάς Γ. Η λειτουργία του διδακτικού μοντέλου της κοινωνικογνωστικής μάθησης στη διδασκαλία και εκμάθηση ξένων γλωσσών / Γ. Παππάς // Πρακτικά του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης (ΕΛΛ. Ι. Ε. Π. ΕΚ.), 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Κριτική, Δημιουργική, Διαλεκτική Σκέψη στην Εκπαίδευση: Θεωρία και Πράξη», Αθήνα, 13-14 Μαΐου, 2006. – Αθήνα. – Σ. 313–322.