ЗАСТОСУВАННЯ КЕЙС-МЕТОДУ У ВИВЧЕННІ КУРСУ «МЕТОДИ МАТЕМАТИЧНОЇ ФІЗИКИ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.21

Ключові слова:

кейс, метод кейсів, гіперболічні рівняння, змішана задача, мінімальні умови

Анотація

Розглянуто використання методу кейсів (case-study) при вивченні теми «Рівняння з частинними похідними гіперболічного типу» з курсу «Методи математичної фізики». Окреслено вимоги до навчального процесу у закладах вищої освіти (ЗВО) відповідно до концепції математичної освіти в Україні. Акцентовано увагу на необхідності застосування методу проблемного навчання та однієї з його форм – методу кейсів. Проаналізовано поняття «кейс». Описано переваги методу case-study та систему вимог до нього. Розкрито важливість вибору теми «Рівняння з частинними похідними гіперболічного типу», пов’язаної з її прикладним характером. Продемонстровано основні етапи дослідницької роботи студентів фізико-математичного факультету ТНПУ при встановленні мінімальних умов розв’язності змішаної задачі для лінійного однорідного гіперболічного рівняння. Виокремлено та охарактеризовано основні групи результатів, що підлягали опрацюванню. Зазначено критерії відбору, які допомагають встановити мінімальні умови існування розв’язку змішаної задачі для лінійного однорідного гіперболічного рівняння. Наведено основні твердження, що визнані найкращими умовами, які відповідають поставленій меті дослідження. Зазначена оригінальність способу доведення тверджень та вміле поєднання двох важливих тем курсу «Методи математичної фізики»: «Рівняння з частинними похідними гіперболічного типу» та «Інтегральні рівняння». Вказано, що застосування методу case-study дає можливість активізувати процес навчання, сформувати позитивну мотивацію та оновити творчий потенціал викладачів.

Посилання

Єгорова В. В. Сутність поняття «компетентнісний підхід» та його місце у педагогіці вищої школи. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2009. Вип. 43 (1). С. 187–191.

Єрьомін А. С. Забезпечення навчальної роботи з використанням кейс-методу. Інновації в освіті, 2010. № 4. С. 77–90.

Пустовойт Б., Федяй І. Кейс-технологія як один із сучасних методів викладання у закладах вищої освіти для формування компетентності майбутніх фахівців. URL: https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/11959

Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навч.-метод. посібник. Київ: ВД «ЕКМО», 2011. 320 с.

Ситуаційна методика навчання: теорія і практика. Київ: Центр інновацій та розвитку, 2001. 256 с.

Сурмін Ю. П. Кейс-метод: становлення та розвиток в Україні. Вісник Національної академії державного управління при Президентові України, 2015. № 2. С. 19−28. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadu_2015_2_5

Перестюк М. О. Теорія рівнянь математичної фізики. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2017. 520 с.

Шевченко О. П. Навчальний потенціал кейс-методу. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки, 2009. № 4. С. 214–218.

Ягодникова В. В. Кейс метод як форма інтерактивного навчання майбутніх фахівців. URL: http://www.rusnauka.com/1_NIO_2008/Pedagogica/25496.doc.htm

P. Lapoule, R. Lynch. The Case Study method: exploring the link between teaching and research. Journal of Higher Education Policy and Management. 2018. 40(3). P. 1–16.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-11