РОЗВИТОК МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ШЛЯХОМ МІЖКУЛЬТУРНОГО СПІЛКУВАННЯ
Ключові слова:
викладач іноземної мови, культурна мобільність; міжкультурна комунікативна компетентність; міжкультурне спілкування; навчання іноземних мов, підхід «навчання через досвід»Анотація
Проаналізовано, як міжкультурне спілкування може забезпечити реалізацію основної мети іншомовного навчання – формування міжкультурної комунікативної компетентності. Конкретизовано сутність міжкультурної комунікативної компетентності, її компонентного складу та окреслено дидактичний потенціал міжкультурного спілкування у формуванні цієї компетентності. Визначено основні способи залучення студентів викладачами до міжкультурного спілкування у процесі іншомовного навчання. Розглянуто програми навчання за кордоном, навчальні поїздки, проекти-обміни, культурну мобільність, а також способи участі в міжкультурному спілкуванні за допомогою сучасних технологій та в умовах перебування в рідній країні. Провідним підходом в іншомовному навчанні з метою оволодіння іншомовною комунікативною компетентністю визначено «навчання через досвід».
Посилання
Greenblatt S. Cultural Mobility: A Manifesto / Stephen Greenblatt, Ines Županov, Reinhard Meyer-Kalkus et al. – Cambridge: Cambridge University Press, 2009. – 271 p.
Second Language Acquisition in a Study Abroad Context / ed. by Barbara F. Freed. – Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 1995. – 345 p.
Foreign Language Teachers and Intercultural Competence: An International Investigation / L. Sercu, E. Banduras, P. Castro et al. – Ontario: Multilingual matters Ltd., 2005. – 219 p.