ОСОБЛИВОСТІ КОНСАЛТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • ВІРА ДРАГУНОВА Центральний інститут післядипломної освіти Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» https://orcid.org/0000-0002-5074-5583

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-3605.24.2.5

Ключові слова:

консалтинг, консалтингова діяльність, проєктування консалтингової діяльності, вища освіта, менеджери освіти

Анотація

Актуальність оглядового дослідження зумовлена умовами інтеграції України до Європейського простору, що відкриває додаткові можливості для розвитку системи вищої освіти, сприяє потенційному виходу на нові ринки знань від країн Європейського Союзу. У статті здійснено аналіз практичних основ консалтингової діяльності у європейських закладах вищої освіти. Відповідно до проведеного аналізу офіційних сайтів ЗВО ЄС розглянуто основні напрями розвитку консалтингової діяльності, визначено чинники, які впливають на функціонування ринку консалтингових послуг, проведено аналіз ризиків консалтингових послуг у системі вищої освіти європейських країн. У статті з’ясовано сучасний стан розвитку та впровадження консалтингових послуг у європейських закладах вищої освіти. Під час аналізу ЗВО європейських країн оцінено інструменти, методи, стратегії проєктування управлінської консалтингової діяльності. Практичне значення результатів дослідження полягає у можливості використання для розвитку суб’єктів освітньої діяльності, закладів вищої освіти запропонованих у роботі актуальних нових напрямів і перспектив розвитку ринку консалтингових послуг. Наукова новизна пошуку полягає в обґрунтуванні складових якісного розвитку європейського освітнього ринку консалтингових послуг. З’ясовано, що перехід українських закладів вищої освіти на нові принципи здійснення консалтингової діяльності відповідає умовам євроінтеграційної політики та формує нові вимоги для організації відповідної системи підтримки управлінських рішень. У статті визначено перспективи подальших досліджень, які полягають у розробці концепції проєктування консалтингової діяльності в закладах вищої освіти України та стимулюванні консалтингової діяльності з боку держави.

Посилання

Баюн М. Л. Порівняльний аналіз розвитку ринку консалтингових послуг в Україні та країнах Європейського Союзу. Дипломна робота освітнього ступеня магістр. 2021. 81 с. URL: https://repository.lnup.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/197/1/Baiun_mag.pdf.

Драгунова В. В. Технологія проєктування консалтингової діяльності в закладі вищої освіти в умовах невизначеності. Вісник Кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття». 2023. Вип. 8. C. 21–29. https://doi.org/10.35387/ucj.2(8).2023.21-29

Карпенко О. О. Перспективи розвитку консалтингової діяльності в Україні на основі європейського досвіду. Причорноморські економічні студії. 2018. Вип. 27. С. 54–58.

Сурженко Н. В. Розвиток ринку консалтингових послуг: зарубіжний досвід і реалії України. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). 2018. 2 (37). C. 105–110. URL: http://elar.tsatu.edu.ua/bitstream/123456789/7807/1/%d0%97%d0%b1%d1%96%d1%80%d0%bd%d0%b8%20%d0%a2%d0%94%d0%90%d0%a2%d0%a3%202%2837%292018-101-106.pdf

Фоміна О. В., Литвинчук, Д. П. Європейські тенденції розвитку консалтингу. Економіка та суспільство. 2024. (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-55

Vira Drahunova, Svitlana Yakymenko, Marianna Sukholova, Anatolii Konokh, Nataliia Levchenko, Nataliia Bozhok. Theoretical Problems of Designing Pedagogical Technologies in Higher Education Institutions. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security. December 2021. Vol. 21 No. 12, р. 469–472. URL: https://www.koreascience.or.kr/article/JAKO202108038380122.jsp-k1ff8j=SSMHB4&py=2012&vnc=v27n6&sp=588

A Wake-up Call for Business Leaders. URL: https://images.more.deltek.com/Web/DeltekInc/%7B982206fd-5c5e-4780-a469c7d752005077%7D_Deltek_FOPS_Digital_Single_Pages_FINAL-min.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-23