МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.4

Ключові слова:

критичне мислення, розвиток критичного мислення, методи розвитку критичного мислення, прийоми розвитку критичного мислення

Анотація

Розглядаються методи та прийоми розвитку критичного мислення молодших школярів, що принципово відрізняються від репродуктивного стилю навчання. Розвиток критичного мислення учнів великою мірою може забезпечити вимоги сучасності, а саме: зміст освіти є матеріалом не для заучування, а матеріалом для дослідження; учень в даній системі – один із головних суб’єктів співробітництва; учитель, виступаючи в ролі помічника, заохочує учнів до максимальної пізнавальної активності, підтримує творчий психологічний клімат шляхом співтворчості з вихованцями. Зазначено, що для якісної організації навчального процесу і досягнення поставлених цілей важливо правильно застосовувати інструменти та методи розвитку критичного мислення. Детально описуються основні методи та прийоми розвитку критичного мислення та особливості їх застосування на уроках рідномовної освіти у початковій школі. Відзначено, що технологічно правильне застосування методів і прийомів розвитку критичного мислення сприятиме активному навчанню молодших школярів і формуватиме культуру критичного мислення.

Посилання

Вукіна Н. В., Дементієвська Н. П., Сущенко І. М. Критичне мислення: як цьому навчати / за наук. ред. О. І. Пометун. Харків, 2007. 190 с.

Козира В. М. Технологія розвитку критичного мислення у навчальному процесі: навчально-методичний посібник для вчителів. Тернопіль: ТОКІППО, 2017. 60с.

Макаренко В. М., Туманцова О. О. Як опанувати технологію формування критичного мислення. Харків: Вид. група «Основа», 2008.

Пометун О. І., Сущенко І. М. Основи критичного мислення: методичний посібник для вчителів. Дніпро: ЛІРА, 2016. 156 с.

Хрестоматія сучасної української літератури для читання в 3, 4 класах серії «Шкільна бібліотека» / укладач, автор передмови Стус Т.В. Довидання. Львів: Видавництво Старого Лева, 2018. 192с.

Anderson L., Krathwohl D. R. A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessin: Arevision of Blooms Taxonomy of Educational Objectives. New-York: Longman, 2001. 336 p.

Bloom B. S. Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. New-York: Longman, 1984. 207 p.

Crawford A., Saul W., Mathew S. R. Teaching and learning strategies for the thinking classroom. New-York, 2005. 252 p.

Duron R., Limbach B., Waugh W. Critical Thinking Framework For Any Discipline. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education. 2006. Vol. 17. N. 2. P. 160–166.

Kolb’s Learning Styles and Experiential Learning Cycle. Saul McLeod, 2017.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-23