ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В ПРОЦЕСІ РОБОТИ З ЦИФРОВОЮ ІНФОРМАЦІЄЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.5

Ключові слова:

навчально-пізнавальна діяльність, формування навчально-пізнавальної діяльності, учень початкової школи, цифрова інформація

Анотація

З’ясовано сутність понять «навчально-пізнавальна діяльність» і «цифрова інформація». Навчально-пізнавальну діяльність обґрунтовано як діяльність, що спрямована на засвоєння особистістю системи компетентностей, в результаті чого реалізується пізнавальний аспект, тобто розвиток її пізнавальних психічних процесів; як комплексну категорію, компонентами якої є навчальна та пізнавальна діяльність здобувача освіти. В умовах діджиталізації початкової освіти окреслено специфіку поетапного засвоєння знань, умінь, навичок та досвіду пізнання учнями початкової школи під час роботи з цифровою інформацією: сприймання, осмислення і розуміння, узагальнення, закріплення та застосування. Досліджено характерні особливості пізнавальної діяльності молодших школярів (відчуття, сприймання, пам’яті, мислення, уваги, уяви та мовлення) через призму їх роботи з цифровою інформацією, які зумовлені специфічною формою навчального матеріалу та віковими особливостями учнів початкової школи. Визначено, що мотивація – це основа формування навчально-пізнавальної діяльності учнів молодшого шкільного віку під час роботи з діджитал-матеріалами. Охарактеризовано мотиви навчально-пізнавальної діяльності, що пов’язані із взаємодією молодших школярів з цифровою інформацією: прагнення дізнатися щось нове, прагнення засвоїти нові способи дій, бажання працювати з інформаційно-цифровими засобами.

Посилання

Дуткевич Т. В. Дитяча психологія: навч. посібник. К.: Центр учбової літератури, 2012. 424 с.

Кримський С. Б., Булатов М. О., Мельничук О. С. Мислення // Енциклопедія Сучасної України: електронна версія [онлайн] / гол. редкол.: І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк та ін.; НАН України, НТШ. Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2018. URL: https://esu.com.ua/search_articles.php?id=64650 (дата звернення: 05.11.2021).

Мацко Л. А., Прищак М. Д., Годлевська В. Г. Основи психології та педагогіки: навч. посібник для студентів заочної форми навчання. Вінниця: ВНТУ, 2009. 163 с.

Писарчук О. Т. Активізація навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів в умовах освітньо-розвивального середовища: проблеми і шляхи розв’язання. Sciens and Education a New Dimension. Pedagogy and Phsychology. Budapest, 2014. T. 2 (10). Issue 20. С. 90–93.

Про авторське право і суміжні права: Закон України від 15 липня 2021 року № 1667-IX. URL: https://ips.ligazakon.net/document/TM056045 (дата звернення: 06.11.2021).

Чайка В. М. Основи дидактики: навчальний посібник. К.: Академвидав, 2011. 240 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-23