РЕАЛІЗАЦІЯ КОМУНІКАТИВНО-ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ У СУЧАСНІЙ СИСТЕМІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.14

Ключові слова:

комунікативно-діяльнісний підхід, іншомовна підготовка студента, активні методи навчання, спілкування

Анотація

Здійснено огляд ключових особливостей реалізації комунікативно-діяльнісного підходу у сучасній системі навчання іноземних мов. Встановлено, що комунікативно-діяльнісний підхід базується на концептуальних положеннях теорії діяльності і принципів комунікативного навчання, яке дає студентам можливість самостійно досліджувати проблеми, спостерігати, аналізувати, критично мислити, аргументовано висловлюватись та переконувати співрозмовника, організовувати власні прийоми навчання іноземної мови, відстоювати свою особистісну позицію, розвивати вміння оцінювати ризики, формувати конструктивне управління почуттями, використовувати інформаційно-комунікаційні технології, взаємодіяти адекватно і творчо в усіх різновидах соціальних та культурних контекстів, мобілізовувати життєвий досвід, застосовувати базові / декларативні знання та уміння на практиці, створювати ситуації успіху, формувати навички самоконтролю та взаємоконтролю. Вказано, що сучасні парадигми навчання іноземних мов окреслюють потребу в створенні умов для активного оволодіння навичок іншомовного спілкування через здатність розуміти і досягати зв’язності у прийнятті та продукуванні висловлювань у межах комунікативно-значимих мовленнєвих утворень. Розглянуто основні аспекти процесу навчання іноземної мови на комунікативній основі, а саме: нестандартні методи і форми роботи, що підтримують мовленнєво-розумову активність студентів і сприяють максимальному розкриттю їхнього внутрішнього потенціалу. Підсумовано, що ефективність комунікативно спрямованого навчання іноземних мов залежить від розуміння викладачами необхідності відмовитися від авторитарних і схоластичних методів та творчо застосовувати методи навчання, які спрямовані на інтенсифікацію процесу формування іншомовної та загальнокультурної підготовленості студентів .

Посилання

Бондар С. П. Компетентнісна спрямованість змісту і структури навчального предмета в умовах фундаменталізації освіти. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 17. Теорія і практика навчання та виховання. 2012. Вип. 20. С. 10–23.

Локшина О. І. Становлення компетентнісної ідеї в європейській освіті. Реалізація європейського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України: матеріали методологічного семінару. К.: Педагогічна думка. 2009. С. 19–33.

Родигіна І. В. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання. Харків: Вид. група «Основа», 2008. 120 с.

Савченко О. Я. Компетентнісний підхід як чинник модернізації змісту освіти. Наука і освіта. Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України. Серія «Педагогіка». 2011. № 4. С. 13–17.

Сошенко С. М., Коломієць Б. С. Еволюція методів викладання іноземної мови. Педагогічний процес: теорія і практика. 2014. Вип. 1. С. 22–27. URL: file:///C:/Users/admin/Downloads/pptp_2014_1_5.pdf

Трубачева С. Е. Умови реалізації компетентнісного підходу в навчальному процесі. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи; під заг. ред. О. В. Овчарук. К.: К.І.С., 2004. С. 51–57.

Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung / K. Ende u.a. München: Klett-Langenscheidt, 2013. 152 s.

K.-R. Bausch, H. Christ, H.-J. Krumm. Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Francke Verlag Tübingen und Basel, 1995. 585 s.

Hugenschmidt B. Methoden schnell zur Hand. 66 Schüler- und handlungsorientierte Unterrichtsmethoden. Leipzig: Klett, Kallmeyer, 2011. 213 s.

Kramsch C. The Challenge of Globalization for the Teaching of Foreign Languages and Cultures. Electronic Journal of Foreign Language Teaching. 2014, Vol. 11. No. 2. P. 249–254. URL: https://eflt.nus.edu.sg/wp-content/uploads/2020/09/v11n22014/kramsch.pdf

Mattes W. Methoden für den Unterricht. Braunschweig, Paderborn, Darmstadt: Schöningh Verlag, 2012. 132 s.

Poetry Writing 2.0: Learning to Write Creatively in a Blended language Learning Environment. Electronic Journal of Foreign Language Teaching. 2016, Vol. 13. No. 1. P. 30–48. URL: https://eflt.nus.edu.sg/wp-content/uploads/2020/09/widodo-1.pdf

Schuetze U. Learning the Subjunctive in German: With or Without Technology? Electronic Journal of Foreign Language Teaching. 2015, Vol. 12. No. 1. P. 69–78. URL: https://e-flt.nus.edu.sg/wpcontent/uploads/2020/09/v12n12015/schuetze.pdf

Wie lernt man die Fremdsprache Deutsch? / S. Ballweg u.a. München: Klett-Langenscheidt, 2013. 108 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-23