ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ З ПОРУШЕННЯМ ІНТЕЛЕКТУ В УМОВАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.26Ключові слова:
освіта, організаційно-педагогічні умови, порушення інтелектуального розвитку, компетентнісний підхідАнотація
Проаналізовано організаційно-педагогічні умови навчання школярів з порушенням інтелектуального розвитку в умовах компетентнісного підходу. Вказано, що це сукупність певних, фактів, обставин, впливів, процесів, що дають змогу керувати освітнім процесом, у результаті якого формується особистість дитини, засобами педагогічних та дидактичних впливів, з метою підвищення ефективності освітнього процесу. Визначено стан дослідження проблеми в сучасній науковій літературі. Обґрунтовано, необхідність розроблення організаційно-педагогічних умов навчання школярів з порушенням інтелектуального розвитку в умовах компетентнісного підходу шляхом створення комфортного середовища для отримання знань, умінь і навичок для продуктивного та ефективного їх застосування у життєдіяльності, які передбачатимуть: індивідуальний підхід до учнів, використання сучасних технологічних досягнень і професійних ресурсів, необхідних для того, щоб зацікавити дітей до навчання, підтримувати їхній інтерес до пізнання в умовах викликів ХХІ століття. Виокремлено основні чинники формування ключових компетентностей школярів з порушеннями інтелектуального розвитку.
Посилання
Bekh I. D. Teoretyko-prykladnyj sens kompetentnisnogho pidkhodu v pedaghoghici [Theoretical and applied meaning of the competence approach in pedagogy]. Pedaghoghika i psykhologhija. 2009. № 2 (63). S. 26–31.
Bibik N. M. Kompetentnisnyj pidkhid: refleksyvnyj analiz zastosuvannja [Competency-Based Approach: Reflexive Application Analysis]. Kompetentnisnyі pidkhid u suchasniі osviti: svitovyі dosvid ta ukrajinsjki perspektyvy / za zah. red. O. V. Ovcharuk. Kyiv, 2004. S. 45–50.
Bolotov V. A., Serikov V. V. Kompetentnostnaja model: ot idei k obrazovatelnoі programme [The competence model: from idea to educational program]. Pedagogika. 2003. № 10. S. 8–14
Zjazjun I. A. Filosofia pedaghoghichnoji jakosti v systemi neperervnoji osvity [The philosophy of pedagogical quality in continuing education]. Visnyk Zhytomyrsjkoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. 2005. № 25. S. 13–18.
Naghorna N. V. Formuvannіa u studentiv ponjatі kompetentnosti j kompetencii [Formation of students' notions of competence and competence]. Vykhovannіa i kultura. 2007. № 1–2 (11–12). S. 266–268.
Rybalko Ju. V. Kompetentnisnyі pidkhid u naukovo-pedaghoghichnij literaturi [The Competency-Based Approach in Scientific and Pedagogical Literature]. Pedagohika vyshhoi ta serednjoi shkoly. 2012. № 35. S. 385–394.
Sergeeva E. V., Chandra M. Ju. Organizacionno-pedagogicheskie uslovija realizacii monitoringa kachestva osvoenija obuchajushhimisja osnovnyh obrazovatel'nyh programm vuza [Organizational and pedagogical conditions for monitoring the quality of students' learning of the main educational programs of the university]. Fundamentalnye issledovanija. 2013. № 10. S. 870–874. URL: http://www.fundamental-research.ru/ru/article/view?id=32419
Torop K.S. Kompetentnisnyі pidkhid v osviti diteі z porushennjamy intelektualnoho rozvytku [The Competency-Based Approach in the Education of Children with Intellectual Disabilities]. Scientific research of the XXI century. Vol. 1: collective monograph / compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, Los Angeles: GS publishing service, 2021. P. S. 214–218.
Hertford College. University of Oxford. Information for tutors. Retrieved from: https://www.hertford.ox.ac.uk/hertford-intranet/information-for-tutors