ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНЬО-ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

Ключові слова:

ігрові технології, комунікативно-мовленнєва компетентність, моделювання професійних ситуацій, майбутні соціальні працівники

Анотація

Обґрунтовано доцільність використання інтерактивних технологій навчання в процесі формування комунікативно-мовленнєвої компетентності майбутніх соціальних працівників у закладах вищої освіти (ЗВО). Зазначено, що використання цих технологій при формуванні вказаної компетентності розвиває позитивну мотивацію та пізнавальну активність студентів, сприяє зняттю напруги, подоланню комунікативно-мовленнєвих невдач, полегшує процес сприйняття матеріалу. Експериментальна методика формування комунікативно-мовленнєвої компетентності передбачала інтерактивні форми і методи відповідної підготовки, а саме: рольові та ділові ігри, моделювання професійно спрямованих ситуацій, розгляд проблемних завдань, дискусії, міні-кейси. Під час розгляду змодельованих професійних ситуацій на заняттях у процесі вивчення елективного курсу «Технології комунікативно-мовленнєвої діяльності соціальних працівників» пропонували майбутнім соціальним працівникам завдання, виконання яких полягало в тому, щоб через вирішення професійно спрямованих ситуацій активізувати пізнавальний та професійний інтерес студентів до навчання, закріпити наявні теоретичні знання з фахових та загальнонаукових предметів з метою формування практичних комунікативно-мовленнєвих умінь, здійснювати само- та взаємоаналіз вирішення проблемних завдань, встановлювати контакт із співрозмовником, здійснювати діалогічне спілкування, усвідомлюючи логічний зв'язок та послідовність дій для з’ясування ситуації та планування процесу надання допомоги тощо. Виконання професійних ролей соціального працівника дало змогу студентам практично реалізувати здобуті теоретичні знання та в доступній ігровій формі набути необхідних професійних умінь та навичок.

Посилання

Комар О. А. Теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інтерактивної технології: автореф. дис. … докт. пед. наук: 13.00.04 / О. А. Комар. – Умань, 2011. – 46 с.

Марко М. Формування готовності майбутніх учителів початкових класів до застосування навчально-ігрових технологій у професійній діяльності: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / М. Марко. – Мукачево – 2018. – 272 с.

Мачинська Н. І. Впровадження ігрових технологій навчання у практику підготовки майбутніх магістрів / Н. І. Мачинська // Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». Серія: Педагогіка. – 2011. – Т. 158 – Вип. 146. С. 18 – 22. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npchduped_2011_158_146_5

Мельничук І. М. Особливості застосування інтерактивних ігор у вищому навчальному закладі / І. М. Мельничук // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2010. – Вип. 4. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2010_4_11

Оліяр М. П. Теоретико-методичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02, 13.00.04 / М. П. Оліяр. – Одеса, 2016. – 551 с.

Тимків Л. С. Використання інноваційних навчально-тренувальних методик у фаховій підготовці соціальних працівників / Л. С. Тимків // Освітній простір України. – 2015. – Вип. 6. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/opu_2015_6_17

Щербань П. М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах: навч. посібник / П.М. Щербань. – К.: Вища школа, 2004. – 207 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-30