МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ КРЕАТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • МАРГАРИТА ШКАБАРІНА

Ключові слова:

модель, компоненти моделі, педагогічна креативність, майбутній педагог

Анотація

Запропоновано модель розвитку педагогічної креативності майбутніх учителів початкової школи у процесі вивчення фахових дисциплін. Визначено основні структурні компоненти авторської моделі: цільовий, методологічний, ціннісно-мотиваційний, змістовий, організаційно-процесуальний, результативний. Теоретично обґрунтовано зміст кожного блоку. Охарактеризовано методологічні підходи і принципи, що найбільш оптимально забезпечують розвиток педагогічної креативності. Запропоновано комплекс педагогічних умов для розвитку досліджуваної якості. Розкрито етапи розвитку педагогічної креативності, сформульовано їхні завдання, зміст, прогнозований результат. Представлено інноваційні технології навчання, засоби, що сприятимуть досягненню мети моделі. Розкрито ціннісно-мотиваційні орієнтири студента з високим рівнем педагогічної креативності. З’ясовано, що вказана модель сприяє розвитку показників когнітивного, особистісного, мотиваційно-емоційного і діяльнісного критеріїв педагогічної креативності майбутнього педагога школи першого ступеня.

Посилання

Біла книга національної освіти України; за ред. В. Г. Кременя. – К., 2009. –185 с.

Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям / С. У. Гончаренко. – К.; Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. – 278 с.

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: навч. посібник / І. М. Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.

Дунаєва О. М. Особистісно орієнтований підхід як педагогічна умова формування педагогічної креативності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки // Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні наукові дослідження – 2006». Т. 6: Педагогічні науки. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2006. – С. 48–51.

Кремень В. Педагогічна синергетика: понятійно-категоріальний синтез / В. Кремень // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2013. – № 3. – С. 3–19.

Нагач М. В. Підготовка майбутніх учителів у школах професійного розвитку в США: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / М. В. Нагач. – К., 2008. – 21 с.

Психологія: навч. посібник для студ. вищих навч. закладів / О. В. Винославська, О. А. Бреусенко-Кузнєцов, В. Л. Зливков, А. Ш. Апішева, О. С. Васильєва. – К.: Фірма «ІНКОС», 2005. – 350 c.

Ткаченко Л. І. Синергетика у педагогіці: праксеологія творчості / Л. І.Ткаченко. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://eprints.kname.edu.ua/39141/1/130-136.pdf.

Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи: навч. посібник / М. М. Фіцула. – К.: Академвидав, 2010. – 454 с.

Химинець В. Компетентнісний підхід до професійного розвитку вчителя / В. Химинець. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakinppo.org.ua/2010-01-18-13-44-15/233-2010-08-25-07-10-49.

Шевчук С. С. Інноваційні підходи до навчання професії: метод. посібник / С. С. Шевчук. – Донецьк: ІПО ІПП УМО АПН України, 2009. – 117 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-28