КУРСИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ: ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ СКЛАДОВІ

Автор(и)

  • МИКОЛА СОЛОВЕЙ

Ключові слова:

інститут післядипломної педагогічної освіти, підвищення кваліфікації вчителів, слухач, освітня програма, навчальний план, баланс навчальних годин

Анотація

Описані організаційно-педагогічні компоненти курсів підвищення кваліфікації вчителів у Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Вказано, що формування контингенту слухачів, якість науково-педагогічного персоналу, зміст навчання, планування і документація, ресурси й економічна підтримка є основою організації та проведення курсів підвищення кваліфікації. Зазначено, що освітні програми побудовані на основі кваліфікаційних характеристиках, державних вимог до змісту освіти в загальноосвітній школі, рекомендацій Міністерства освіти і науки України, пропозицій кафедр, методистів і побажань учителів, а лекції, практичні роботи, тренінги в інституті проводять співробітники кафедр, методисти, вчителі-практики відповідно до графіка навчання. На основі змісту освітніх програм розроблено загальну структуру навчального плану й робочі навчальні плани для спеціалістів другої, першої і вищої категорій. Показано, що інститут має достатній ресурсний потенціал для проведення змістовного та ефективного навчання.

Посилання

Закон України «Про освіту» // Загальна середня освіта. Збірник нормативно-правових документів. Ч. 1. – К.: ЗАТ «Нічлава, 2003. – С. 42–72.

Закон України «Про професійний розвиток працівників» // Законодавство України у сфері освіти та професійного навчання. Збірник законодавчих актів. – К.: Парламент. вид-во, 2013. – С. 262–270.

Зубко А. М. Теоретико-методичні засади підвищення кваліфікації педагогічних працівників у системі післядипломної освіти / А. М. Зубко. – Херсон: ІППО, 2010. – 168 с.

Методичні рекомендації з розроблення галузевих стандартів вищої освіти: компетентісний підхід; уклад.: В. Л. Гуло, К. М. Левківський, Л. О. Котоловець та ін. – К., 2013 – 92 с.

Олійник В. Проблеми модернізації освітньої діяльності у вищих навчальних закладах післядипломної педагогічної освіти України / В. Олійник, В. Гравіт // Післядипломна освітаУкраїни. – 2012. – № 1. – С. 15–17.

Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій посад педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів. Наказ МОНУ № 665 від 01.06.2013. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.osvita.ua.legislation /other /37302/.

Сорочан Т. М. Розвиток професіоналізму управлінської діяльності керівників навчальних закладів у системі післядипломної педагогічної освіти: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / Т. М. Сорочан. – Луганськ, 2005.

Скиба М. Є. Моніторинг якості навчального процесу у вищому навчальному закладі / М. Є. Скиба, С. Г Костогриз, Г. В. Красильникова. – Хмельницький: ХНУ, 2009. – 219 с.

Типові навчальні плани та анотовані програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників системи загальної середньої освіти (методичні рекомендації); за заг. ред. Л. І. Даниленко. – К.: Логос, 2005. – 60 с.

Фініков Т. В. Вища освіта України: ліцензування та акредитація. – 2-ге вид. / Т. В. Фініков О. І. Шаров. – К.: Навч.-метод. центр «Консорціум із удосконалення менеджменту освіти в Україні», 2006. – 68 с.

Штангей С. В. Стандартизація в системі післядипломної освіти як проблема педагогіки / С. В. Штангей // Scientific Jornal. «ScienceRise». – 2015. – T. 6. – № 5/11. – С. 31–36.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-28