ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕМИ ВІЙНИ В ІГРАШКАХ ТА ІГРОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.2.15

Ключові слова:

дитина дошкільного віку, гра, війна, іграшка воєнної тематики, творча гра, гра з правилами

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена необхідністю реакції педагогів та науковців на явища, які діти відображають у грі – воєнні дії. Фахова нерозробленість методики організації ігор воєнної тематики спонукає до наукових розвідок, щоб забезпечити належну підтримку педагогам-практикам в умовах війни. Метою статті є дослідження теми війни в ігровій діяльності дітей дошкільного віку та визначення особливостей використання іграшок воєнної тематики шляхом аналізу та узагальнення поглядів дитячих психологів, психотерапевтів, педагогів-практиків та науковців. Для дослідження використано такі методи: аналіз, узагальнення, синтез. Результати наукового дослідження акумульовано в таких особливостях: дитячі ігри на тему війни та з використанням іграшкових зброї та військової техніки мають глибоке історичне походження зі стійких стереотипних поглядів на виховання хлопців та дівчат; тема війни та сюжети воєнних подій проникають в усі види дитячих ігор: творчі та з правилами, при цьому помітним є їх взаємопроникнення та взаємозбагачення; ігри та іграшки можуть бути предметом ідеологічного та мілітарного відображення і впливу різних політичних та історичних періодів; такі ігри можуть відображати пережиті психотравмуючі події та бути необхідними засобами профілактичного та психотерапевтичного лікування тощо.

Посилання

Hryhorenko H. I. Hra doshkilnyka: teoriia i praktyka. Daidzhest 5. [The game of preschooler: theory and practice. Digest 5]. Upor. H. I. Hryhorenko. Zaporizhzhia: TOV “LIPS” LTD, 2007. 196 p.

Eldredge J. (2001). Wild at Heart: Discovering the Secret of a Man's Soul.

Uliukaieva I. H. Khrestomatiia z istorii doshkilnoi pedahohiky v Ukraini: navch. posibnyk [The reader on the history of preschool pedagogy in Ukraine: the textbook]. Vydannia 2, dopovnene. Donetsk, 2008. 213 p.

German Games Archive, Nuremberg Municipal Museums. Spear’s Game. A family history of games. Virtual exhibition. URL: https://museums.nuernberg.de/visitor-services/virtual-exhibitions

March J. S., Amaya-Jackson L., Murray M. C., Schulte, A. Cognitive behavioral psychotherapy for children and adolescents with posttraumatic stress disorder after a single incident stressor. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry. 1998. 37. 585–593.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-30