ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ РОЗРОБКИ ВІРТУАЛЬНИХ ТУРІВ У ШКІЛЬНОМУ НАВЧАННІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.2

Ключові слова:

віртуальний тур, VR-технології, засоби дистанційного навчання, Panotour Pro

Анотація

Досліджено можливості використання VR-технологій в освітньому процесі, зокрема віртуальних турів. Описано актуальність використання віртуальних турів в умовах сьогодення та проведено аналіз переваг і недоліків використання цієї технології в навчальних закладах, виховних та позашкільних заходах. Визначено основні вміння та навички, формуванню яких сприяють VR-технології. Проаналізовано можливості застосунків для створення віртуальних турів. Окремо розглянуто програму Panotour Pro як середовище для їх розробки. Надано інструкцію з її використання та описано процес створення віртуального туру пам’яткою архітектури. Представлено результати експериментального дослідження, яке показало позитивний вплив застосування таких розробок на якість навчання та розвиток певних компетенцій у студентів та учнів. Визначено перспективні напрямки застосування цієї технології в закладах освіти. Розглянуто практичні можливості використання віртуальних турів, які сприяють підвищенню ефективності візуалізації та пізнання, що може бути корисним для вчителів, студентів та дослідників у сфері освіти та технологій. Відзначено, що наукова новизна полягає у їхньому потенціалі як інструменту для підвищення ефективності візуалізації та пізнання об’єктів та явищ навколишнього світу. За допомогою VR-технологій можна створити віртуальні реалістичні моделі об’єктів, які неможливо або небезпечно оглядати в реальному житті.

Посилання

Олексійовець В. Ю., Карабін О. Й. Технологія та методи розробки віртуальної екскурсії. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи: Матеріали V Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Тернопіль, 30 квітня 2020 р.). Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. С. 28–31. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15349

Скасків Г. М., Голдис В. М. Технології проєктування віртуальних турів та віртуальних екскурсій. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методи навчання: досвід, тенденції, перспективи: Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Тернопіль, 12–13 листопада 2020 р.). Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. С. 49–51. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16981

Чотири безкоштовні інструменти для створення віртуальних екскурсій. URL: https://vseosvita.ua/news/4-bezkoshtovni-instrumenty-dlia-stvorennia-virtualnykh-ekskursii-6356.html

Balyk N., Grod I., Vasylenko Y., Shmyger G., & Oleksiuk V. (2021). The Methodology of Using Augmented Reality Technology in the Training of Future Computer Science Teachers. International Journal of Research in E-Learning, 1–20. URL: https://doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.1.05

Qvist, P., Kangasniemi, T., Palomäki, S., Seppänen, J., Joensuu, P., Natri, O., Närhi, M., Palomäki, E., Tiitu, H., & Nordström, K. (2015). Design of Virtual Learning Environments: Learning Analytics and Identification of Affordances and Barriers. International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), 5(4), pp. 64–75. URL: https://doi.org/10.3991/ijep.v5i4.4962

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-11