ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЙ МАЙБУТНІМИ ВИКЛАДАЧАМИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.4

Ключові слова:

професійна підготовка, інформаційні технології, заклади вищої освіти, засоби

Анотація

З’ясовано, що використання інформаційно-комунікаційні технологій (ІКТ) в освітньому процесі закладів вищої освіти (ЗВО) зумовлене нагальною потребою підготовки майбутніх викладачів, здатних до реалізації своїх професійних функцій в умовах сучасного суспільства, в якому інформація все більше набуває ролі соціально значущого ресурсу, потребує фахівців, які би вільно володіли ІКТ та ефективно їх використовували у своїй професійній діяльності. Встановлено, що широкомасштабне впровадження в освітній процес ІКТ призводить до того, що майбутні викладачі і педагоги можуть бути розділені в освітньому процесі й просторі та в часі, але при цьому відбувається нібито очна дидактична взаємодія їх між собою. Розкрито особливості використання ІКТ майбутніми викладачами професійної підготовки в освітньому процесі ЗВО. Визначено й обґрунтовано процес використання ІКТ викладачами професійної підготовки у ЗВО й охарактеризовано особливості розумового розвитку студентів до застосування цих технологій. Встановлено, що у процесі опанування навчальним матеріалом формування мотиваційної сфери студентів здійснюється через усвідомлення цільової установки, звертанням уваги майбутніх викладачів не тільки на значимість даного освітнього компонента, а й для подальшої професійної діяльності. Ефективність навчання визначається як змістом, так і способом діяльності його засвоєння або операційною стороною діяльності. Виокремлення операційної складової навчальної діяльності й процес формування її у майбутніх викладачів становлять центральну психологічну проблему навчання.

Посилання

Заболотний В. Ф. Дидактичні засади застосування мультимедіа у формуванні методичної компетентності майбутніх учителів фізики: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02. Київ. 2010. 38 с.

Інформаційне забезпечення інноваційного розвитку: світовий та вітчизняний досвід: монографія / Т. В. Писаренко, Т. К. Кваша, Н. В. Березняк, О. В. Прудка. Київ: УкрІНТЕІ, 2015. 239 с.

Лазарєв Ю. Ф. MATLAB і моделювання динамічних систем: навчальний посібник. Київ: НТУУ «КПІ», 2009. 63 c.

Макаренко Л. Л. Інформаційне суспільство як транслятор інформаційної культури: філософський аналіз. Науковий вісник: збірник наукових праць. Київ: Гілея, 2014. Вип. 82 (3). С. 267–273.

Ребенок В. М. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі вищого навчального закладу. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. 2012. № 97. С. 130–133.

Свистун В. І. Методи інтерактивного навчання в підготовці фахівців-аграріїв до управлінської діяльності. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Вінниця, 2004. № 6. C. 565–571.

Шльосек Ф. Використання засобів мультимедіа у професійній освіті. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2002. № 6. С. 42–46.

Solutions V. R. Making sense in the virtual word. University Road Salford Manchester, BETT 98. 23 р.

Technical Support. Total Commitment to Manufacturing Technology in Education and Training WordWide. Denford Limited Birds Royd, Brighouse, West Yorkshire, England. BETT 98. 15 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-11