КОНЦЕПЦІЯ ПОЕТАПНОГО РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ НЕФІЛОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
Ключові слова:
іншомовна комунікативна компетентність, майбутні фахівці нефілологічного профілю, концепція поетапного формування іншомовної комунікативної компетентності, підходи, принципиАнотація
Обґрунтовано концепцію поетапного формування іншомовної комунікативної компетентності (ІКК) майбутніх фахівців нефілологічного профілю у вищих навчальних закладах (ВНЗ). Визначено сутність поняття «іншомовна комунікативна компетентність майбутніх фахівців нефілологічного профілю». Встановлено, що теоретико-методологічну основу вказаної концепції становлять: теорії освіти і навчання, методологічні, дидактичні і методичні принципи та підходи; психологічні теорії навчання і розвитку особистості; психолінгвістичні теорії навчання мов; соціолінгвістичні учення про вживання мов; лінгвістичні теорії та підходи; філософські теорії розвитку, взаємозв’язку і взаємозалежності явищ об’єктивної дійсності. Основними підходами, на яких базується концепція, визначено компетентнісний, комунікативний, диференційний з орієнтацією на визначені Радою Європи рівні володіння іноземною мовою. Концепцію поетапного формування ІКК майбутніх фахівців нефілологічного профілю спроектовано на процес іншомовної підготовки студентів в українських ВНЗ.
Посилання
Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. укр. вид. С. Ніколаєва. – К.: Ленвіт, 2003. – 273 с.
Мартинова Р.Ю. Цілісна загальнодидактична модель змісту навчання іноземних мов: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.09 / Р. Ю. Мартинова. – К., 2007. – 44 с.
Пермякова О. Г. До питання про вимірювання успішності учнів та диференційний підхід до навчання в загальноосвітніх закладах Європи у контексті європейських традицій (друга половина ХХ століття) / О. Г. Пермякова // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Педагогічні науки. – 2011. – № 2. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/Vnadps/2011_2/11pogdps.pdf.
Cheek K.V. Differential Pacing: An Approach to Compensatory Education / K. V. Cheek. [Elektronyiresurs] – Режимдоступу: http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED025565.pdf.
Cultural studies in the EFL classroom / Ed. W. Delanoy, L. Volkmann. – Heidelberg: Universitä́tsverlag Winter, 2006. – 394 p.
Culture in Second Language Teaching and Learning / Ed. E. Hinkel. – Camdridge Applied Linguistics Series. – Cambridge: Cambridge University Press, 1999. – 250 p.
De Vito J. Human Communication: The Basic Course. – [8th ed.] / J. De Vito. – New York: Longman, 2000. – 453 p.
Definition and Selection of Key Competencies: Contributions to the Second DeSeCo Symposium / Eds.: D. S.Rychen, L. H.Salganik, M. E. McLaughlin. – Neuchâtel: Swiss Federal Statistical Office, 2003. – 209 p.
Hopper A. Auto-Max Trainers Apply Differential Education Theory in Curriculum Development / A. Hopper. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://automotivesalestrainers.com/automotivesales-training/automax-trainers-apply-differential-education-theory-in-curriculum-development/.
Kember D. A reconceptualisation of the research into university academics conceptions of teaching / D. Kember // Learning and Instruction. – 1997. – № 7(3). – С. 255–275.
O’ Neill G. Student-Centred Learning: What does it mean for students and lecturers? / G. O’Neill, T. McMahon.[Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.aishe.org/readings/2005-1/oneillmcmahon-Tues_19th_Oct_SCL.html#XGibbs1995.
Rowe W. Client-Centered Theory / W.Rowe // Social work treatment: Interlocking theoretical approaches / Еd. F.Turner. –New York: The Free Press, 1986. – P. 408–431.