ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНОЇ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ У КОНТЕКСТІ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ
Ключові слова:
інноваційні педагогічні технології, інформаційно-комунікаційні технології, ключові компетенції ХХІ століття, змішані форми навчання, іншомовна підготовка, зарубіжний досвідАнотація
Висвітлено надзвичайно нагальну й вагому проблему іншомовної підготовки студентів в умовах соціально-економічної трансформації України та входження нашої держави у світовий освітній простір. З позиції сучасних теоретико-методологічних засад подано всебічну характеристику впливу інноваційних педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій на ефективність та результативність вивчення іноземних мов. Наголошено, що об’єктивний аналіз передового зарубіжного досвіду, зокрема США, дозволить вітчизняній педагогічній спільноті ефективно вирішувати організаційні, навчально-методичні, технологічні та управлінські проблеми впровадження ІКТ у навчальний процес вищих навчальних закладів. Визначено особливості застосування технології інтерактивної цифрової розповіді при вивченні іноземної мови у контексті досвіду провідних американських університетів. Виокремлено низку позитивних моментів щодо застосування технології інтерактивної цифрової розповіді при вивченні іноземної мови у вищій школі (покращення мотивації студентів, підвищення впевненості в оволодінні іноземною мовою, створення ситуації успіху, сприяння глибшому розумінню навчального матеріалу, активізації участі студентів на занятті) із зазначенням низку труднощів щодо застосування інноваційної технології у вітчизняному освітньому просторі. Особливу увагу зосереджено на необхідності осмислення й творчого використання зарубіжного досвіду з іншомовної підготовки майбутніх фахівців у освітній практиці України.
Посилання
Биков В. Ю. Інформатизація регіональної системи освіти: загальний опис і основні компоненти реалізації / В. Ю. Биков, Н. М. Чепурна, В. М. Саух // Комп’ютер у школі та сім’ї. – № 3. – 2006. – С. 3–6.
Логинова А. В. Цифровое повествование как способ обучения коммуникации на иностранном языке / А. В. Логинова // Молодой ученый, 2015. – № 7 (87). – С. 805–809.
Сподін Л. А. Освіта як детермінанта розвитку особистості / Л. А. Сподін // Науковий вісник Національного аграрного університету. – 2005 – № 90. – С. 252–256.
Филатова В. Г. Использование инновационных возможностей компьютерных технологий в обучении иностранному языку / В. Г. Филатова. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://docs.google.com/document/d/1FxE9vwdLNNQrv7270MRtOAjVymy2tybHhm5g67GEXjA/edit?pli=1.
Barrett H. C. Digital Stories in ePortfolios: Multiple Purposes and Tools / H. C. Barrett. – [Electronic resource]. – Mode of access: http://electronicportfolios.org/digistory/purposesmac.html.
Barrett H. С. Storytelling in higher education: A theory of reflection on practice to support deep learning / H. C. Barrett // Technology and Teacher Education Annual, 2005. – P. 1878–1883.
Dogan B. Implementation of digital storytelling in the classroom by teachers trained in a digital storytelling workshop / B. Dogan, B. Robin // Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, 2008. – P. 902–907.
Nguyen A. Negotiations and challenges: An investigation into the experience of creating a digital story: Doctoral dissertation. – University of Houston, Houston, TX. – [Electronic resource]. – Mode of access: http://gradworks.umi.com/34/62/3462838.html.
Robin B. R. Digital Storytelling: A Powerful Technology Tool for the 21st Century Classroom / B. R. Robin // Theory into Practice, 2008. – No. 47. – P. 220–228.
Robin B. R. The effective uses of digital storytelling as a teaching and learning tool / B. R. Robin // Handbook of research on teaching literacy through the communicative and visual arts, 2008. – Vol. 2. – P. 429–440.
Robin B. R. What educators should know about teaching digital storytelling / B. R. Robin, S. G. McNeil // Digital Education Review, 2012. – No. 22. – P. 37–51.