ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ВЧИТЕЛЯ-ПРЕДМЕТНИКА В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.14Ключові слова:
професійний розвиток, вчитель-предметник, цифрова трансформація освіти, цифрові технології, цифрова грамотність, педагогічний професійний розвиток, професійна компетентністьАнотація
Відзначено, що в сучасному світі цифрові технології набувають все більшої ваги в усіх сферах життя, і освіта не є винятком. У зв’язку з цим професійний розвиток освітян стає все важливішим для успішної педагогічної роботи. Особливо актуальним є розвиток вчителів-предметників, оскільки вони є ключовими фігурами в навчанні учнів конкретного предмета. Проведено дослідження професійного розвитку вчителів-предметників в умовах цифрової трансформації освіти. Зазначено, що успіх в освіті залежить від вчителя, його підготовки і компетентності. Наголошено, що зміна підходів до професійного розвитку вчителів-предметників в умовах цифрової трансформації освіти є необхідною, оскільки цифрові технології надають можливості для збільшення ефективності навчання і розвитку компетентностей учнів. Проаналізований комплексний підхід до професійного розвитку педагога-фахівця, що включає у себе навчання з використанням педагогічних технологій, формування цифрової компетентності, розвиток критичного мислення та навичок самоосвіти. Такий професійний розвиток вчителя в умовах цифрової трансформації освіти повинен бути постійним і системним. Зроблено висновки і рекомендаціями щодо подальшого професійного розвитку вчителів-предметників в умовах цифрової трансформації освіти, зокрема розвитку цифрової грамотності, адаптації до змін та ефективного використання цифрових технологій у навчальному процесі.
Посилання
Дячук О. Розвиток цифрової компетентності викладачів спеціальних дисциплін в умовах цифровізації освіти. Професійна педагогіка. 2022. Ч. 1 (24). С. 223–233. URL: jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/710/971
Єрмак Ю. І. Професійний розвиток викладачів в умовах неперервної педагогічної освіти. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. 2018. № 1. С. 218–223. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdpu_2018_1_36
Ляхоцька Л. Л., Науменко Т. Ю. Удосконалення педагогічної майстерності в умовах цифрової трансформації освіти. Actual Problems in the System of Education: General Secondary Education Institution – Pre-University Training – Higher Education Institution. 2021. 1. Р. 173–176. URL: https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.15858
Розвиток суспільства та науки в умовах цифрової трансформації: II Міжнародна студентська наукова конференція. Європейська наукова платформа. 2022. URL: https://doi.org/10.36074/liga-inter-20.05.2022
Arshambo, J., & Krippen, S. (2019). The effects of TPACK-infused teacher professional development on teacher self-efficacy and classroom technology integration. Journal of Technology and Teacher Education, 27 (4), 493–521.
Ersoy, A., & Akkoyunlu, B. (2020). Professional development for digital competence in education: A literature review. Journal of Educational Technology & Society, 23 (1), 236–248.
Farrokhnia, M., Kaufman, G., & Mayer, R. (2018). Teaching with technology: Exploring the TPACK framework in k-12 and higher education settings. Cham: Springer International Publishing. P. 281.
Harris, J., & Hofer, M. (2018). Teacher Education in the Digital Age: A Conceptual Framework for Reconceptualizing Teacher Education. In Harris, J., & Hofer, M. (Eds.), Handbook of Research on Teacher Education in the Digital Age (pp. 1–19). IGI Global.
Harris, J., & Hofer, M. (Eds.). (2021). Handbook of Research on Technology Integration in Teacher Education. IGI Global. Р. 672.
Harris, P., Jones, C., & Loveless, E. (2018). The Role of Digital Competence in the Learning and Development of Teachers: A Review of Literature. Teaching and Teacher Education, 77, 13–28. DOI: 10.1016/j.tate.2018.09.001
Hughes, J., & Narayan, V. (2020). Teacher professional development in the digital age: New frameworks for learning and practice. Routledge, 25–35.
Voogt, J., Knezek, G., & Christensen, R. (2013). Profiling Teachers’ Capacity to Use Technology: A Survey for Developing ICT in Education Policies. European Journal of Teacher Education, 36(3), 311–326. DOI: 10.1080/02619768.2013.801319
Keller, J. M., & Suzuki, K. (2018). The impact of technological pedagogical content knowledge (TPACK) based professional development: A mixed-methods study. Educational Technology Research and Development, 66 (1), 127–147.
Mishra, P., & Koehler, M. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108 (6), 1017–1054.Harris, J., & Hofer, M. (Eds.). (2021). Handbook of Research on Technology Integration in Teacher Education. IGI Global. Р. 672.