СУЧАСНИЙ СТАН СФОРМОВАНОСТІ ДІАГНОСТУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ – ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ І СПОРТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.28

Ключові слова:

експеримент, сформованість, діагностувальна компетентність, майбутні фахівці фізичної підготовки і спорту, констатувальний педагогічний експеримент, критерії, рівні, методи дослідження

Анотація

Представлено результати констатувального етапу педагогічного експерименту щодо сформованості діагностувальної компетентності майбутніх фахівців фізичної підготовки і спорту. Охарактеризовано рівні сформованості їх діагностувальної компетентності – низький, достатній, середній і високий. Дослідження проводилося з майбутніми фахівцями фізичної підготовки і спорту навчально-наукового інституту фізичної культури та спортивно-оздоровчих технологій Національного університету оборони України. З’ясовано, що на когнітивному і методичному компонентах майбутні фахівців фізичної підготовки і спорту мають низький рівень сформованості. Сформованість ціннісно-мотиваційного компонента показує, що головною цінністю нині, для кожного військовослужбовця є його сімʼя, служіння своїй державі. Обґрунтовано, що є необхідність у формуванні теоретичних знань щодо методів, методичних прийомів, методик, засобів діагностування фізичної підготовленості та готовності військовослужбовців. Відсутні практичні знання щодо навичок і вмінь застосування методів, методичних прийомів, методик оцінювання фізичної підготовленості та готовності військовослужбовців. Сформованість субʼєктного компонента знаходиться на низькому рівні, курсанти, не всі бачать себе в майбутньому офіцерами, субʼєктами діагностувальної діяльності, майбутніми начальниками фізичної підготовки і спорту. Систематизація результатів на констатувальному етапі експерименту засвідчило, що теоретичні та практичні діагностувальні вміння, навички та здатності майбутніх фахівців фізичної підготовки і спорту недостатньо сформовані та потребують упровадження додаткових педагогічних умов для цілеспрямованого формування їх діагностувальної компетентності у ВВНЗ.

Посилання

Вербицька П. В. Понятійний апарат громадянського виховання особистості. Вісник Житомирського державного університету. Педагогічні науки. 2009. Вип. 43. С. 39–44.

Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження. Методологічні поради молодим науковцям. Київ; Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. 278 с.

Дубровська О. М. Вимірювання сформованості діагностувальної компетентності майбутніх фахівців фізичної підготовки і спорту: критерії та показники. Військова освіта. 2022. 2 (46). С. 70–79. DOI: https://doi.org/10.33099/2617-1783/2022-46/70-79

Kyrychenko O. M., Yahupov V. V. Criteria and indicators for measuring the formation of diagnostic competence of future officers in the process of professional training. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Рedagogical Sciences. 2022. Vol. 2. DOI 10.35433/pedagogy.2 (109).2022.133–158.

Ягупов В. В., Плохута І. С. Діагностувальна компетентність майбутніх докторів філософії: поняття, структура і зміст. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, X (103), Issue: 265, 2022 May, S. 47–54.

Ягупов В., Жембровський С. Перспективна система діагностування фізичної підготовленості військовослужбовців Збройних сил України: теоретико-методологічне обґрунтування. Військова освіта: зб. наук. пр. Національного університету оборони України. 2020. № 2 (42). С. 378–392. DOI: https://doi.org/10.33099/2617-1783/2020-2/378-392

Yahupov V., Kyrychenko O. Diagnostic competence of future officers – specialists in speaking and sport of the armed forces of Ukraine: concepts, contents and content. Innovative Solutions In Modern Science. 2022. May № 1 (53). DOI: 10.26886/2414-634X.1(53)2022.2

Ягупов В. В., Кириченко О. М. Формування діагностувальної компетентності майбутніх офіцерів у процесі професійної підготовки. Актуальні проблеми розвитку службово-прикладних, традиційних і східних одноборств: зб. наук. праць за матеріалами ХV міжнар. конференції. Харків, 2021. С. 145–146.

Ягупов В. В. Методологічні основи компетентнісного підходу до професійної підготовки офіцерів запасу. Проблеми освіти. 2019. № 92. С. 239–245.

Ягупов В. В. Теорія і методологія військово-педагогічних досліджень: підручник. Київ: НУОУ, 2019. 444 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-11