ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-3605.24.2.6

Ключові слова:

комунікативна складова, центр зайнятості, бізнес-програми, підприємницька освіта, концепція «Освіта для кар'єри»

Анотація

Стаття «Зарубіжний досвід формування підприємницької компетентності у слухачів курсів підвищення кваліфікації» присвячена аналізу та узагальненню іноземного досвіду у формуванні підприємницьких навичок серед учасників курсів підвищення кваліфікації. Автор розглядає ключові підходи та методи, що застосовуються провідними закордонними установами для стимулювання розвитку підприємництва серед професіоналів різних сфер. У статті розглядаються ефективні стратегії, такі як інтерактивні методи навчання, кейс-стаді, рольові ігри та інші практики, спрямовані на підвищення підприємницької компетентності учасників курсів підвищення кваліфікації. Автор висвітлює переваги та недоліки кожного підходу та надає рекомендації щодо їх впровадження в практику освітньо-просвітницької діяльності вітчизняних центрів зайнятості. Також у статті відзначено важливість інтеграції практичних завдань, спрямованих на розвиток підприємницьких вмінь, у навчальний процес центрів зайнятості. Ґрунтовний аналіз зарубіжного досвіду показує, що включення таких завдань сприяє практичному засвоєнню знань та допомагає учасникам курсів підвищення кваліфікації розвивати креативність, стратегічне мислення та навички прийняття рішень у підприємницькому середовищі. Важливим аспектом є висвітлення ключових освітніх зарубіжних програм в середовищі формування підприємницьких компетенцій, однією з провідних серед яких є – «освіта для кар’єри». Крім того, дослідження відзначає важливість стимулювання самостійності та самодисципліни серед слухачів, що сприяє їхньому власному професійному розвитку та підвищує їх конкурентоспроможність на ринку праці.

Посилання

Завгородня Т. Формування підприємницької компетентності здобувачів загальної середньої освіти: зарубіжний досвід. Гірська школа українських Карпат. 2020. № 22. С. 189–193.

Кінах Н. Зарубіжний досвід формування професійно-педагогічного підприємництва вчителя в умовах неперервної освіти. Věda a perspektivy 2021. № 7. С. 196–208

Кравчина О. Теоретичні аспекти проблеми формування підприємницької компетентності учня: досвід країн Європи. 2017. URL: http://lib. iitta.gov.ua. (дата звернення: 1.10.2024)

Мельниченко О. Розвиток підприємницької компетентності та її роль у відновленні країни. Educological discourse. 2022. № 2 (37). С. 89–100.

Неперервна педагогічна освіта в зарубіжних країнах: інформаційно-аналітичні матеріали. Авшенюк Н. М., Годлевська К. В., Дяченко Л. М., Котун К. В., Марусинець М. М., Огієнко О. І., Постригач Н. О., Пилинський Я. М. ; за заг. ред. Н. М. Авшенюк. Київ : ТОВ ДКС Центр», 2018. 150 с.

Прищепа С. М. Формування підприємницької компетентності учнів у сучасній школі: зарубіжний досвід. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. №75. С. 75–78.

Романовський О. О. Феномен підприємництва в університетах світу : монографія. Вінниця : Нова Книга, 2018. 504 с.

Стеблюк С. Зарубіжний досвід формування професійної компетентності в майбутніх фахівців з підприємництва в закладах вищої освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2019. № 1. С. 180–191.

Final Report «Business Dynamics: Start-ups, Business Transfers and Bankruptcy: The economic impact of legal and administrative procedures for licensing business transfers and bankruptcy on entrepreneurship in Europe». Brussels: European Commission, 2011. URL: https://ec.europa.eu/docsroom/documents/10388/attachments/1/translations/en/renditions/native

National Research Council. STEM Integration in K-12 Education: Status, Prospects, and an Agenda for Research. Committee on Integrated STEM Education. M.Honey, G. Pearson, and H Schweingruber, Editors. Washington, DC: The National Academies Press. 2014. 133 р.

Potter J. Entrepreneurship and Higher Education: Future Policy Directions. In: Entrepreneurship and Higher Education, OECD Publishing. 2019. URL: http://www.oecdilibrary.org/education/entrepreneurship-and-highereducation_ 9789264044104-en

Teaching and Learning 21st Century Skills in Maine. URL:https://usm.maine.edu/sites/default/files/cepare/Teaching_and_Learning_21st_Century_Skills_in_Maine.pdf

Muller C. L. Measuring school contexts. AERA Open. 2015. 1(4), р. 1–9.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-23