КОМПЛЕКС ВПРАВ І ЗАВДАНЬ ДЛЯ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОГО ГОВОРІННЯ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.1.18Ключові слова:
комплекс вправ, електронний курс, модель L4C, професійно-орієнтована компетентність у говорінні, підсистема вправ, предметно-мовне інтегроване навчання (ПМІН / CLIL)Анотація
Розглянуто комплекс вправ і завдань для вдосконалення професійно орієнтованих знань, навичок і вмінь говоріння англійською мовою вчителів, які здійснюють предметно-мовне інтегроване навчання (ПМІН / CLIL), розроблений у межах електронного курсу підвищення кваліфікації для вчителів закладів загальної середньої освіти та викладачів закладів вищої освіти. Обґрунтовано необхідність розвитку професійно орієнтованих знань, навичок і вмінь говоріння англійською мовою вчителів і викладачів через формальну освіту і самоосвіту, зокрема засобами електронного курсу. Проаналізовано модель L4C Е. Герлінгера, яка покладена в основу розроблення вправ і завдань у межах теми «ПМІН / CLIL на заняттях» електронного курсу, визначено структуру комплексу вправ і завдань, їх типи та види. У структурі комлексу визначено дві групи вправ: 1) для вдосконалення загальних навичок і вмінь говоріння; 2) для вдосконалення професійно орієнтованих умінь говоріння. До комплексу входять рецептивні некомунікативні, репродуктивні умовно-комунікативні вправи на підстановку у зразки мовлення, трансформацію і доповнення, розширення і завершення зразків мовлення, відповіді на запитання, продуктивні умовно-комунікативні вправи на об’єднання зразків мовлення у понадфразові діалогічні єдності, у мінітексти (монологи і діалоги), а також комунікативні вправи і завдання. Наведено приклади вправ і завдань комплексу. Зроблено висновок про необхідність підвищення мотивації вчителів і викладачів до самоосвіти для викладання навчальних дисциплін іноземною мовою.
Посилання
Бурак М. Взаємопов’язанe формування професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх викладачів англійської мови. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. 2018. № 3. C. 127–134.
Мироненко Т. П., Добровольська Л. С., Рудичик О. М. Методика предметно-мовного інтегрованого навчання як засіб підготовки майбутніх фахівців. Молодий вчений. 2018. № 4. С. 5–8.
Морзе Н. В., Глазунова О. Г., Мокрієв М. В. Методика створення електронного навчального курсу (на базі платформи дистанційного навчання Moodle 3): навчальний посібник. Вид. 2-ге, доп. і перероб. Київ: Аграр Медіа Груп, 2016. 240 с.
Черниш В. В. Теоретико-методичні засади формування у майбутніх учителів професійно-орієнтованої англомовної компетенції в говорінні: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02. Київ, 2015. 46 с.
Ball Ph., Kelly K., Clegg J. Putting CLIL Into Practice (Oxford Handbooks for Language Teachers). Oxford University Press, 2017. 320 p.
Beacco V.-C., Fleming M., Goullier F., Thurmann E., Vollmer H. The Language Dimension in all Subjects. Council of Europe: Language Policy Unit, 2015. 162 p.
Bently K. The Teaching Knowledge Test Course. CLIL Module. Cambridge: Cambridge University Press, 2016. 130 p.
Coyle D., Hood P., Marsh D. CLIL. Content and Language Integrated Learning. Cambridge University Press, 2010. 184 p.
Coyle, D. CLIL: Planning tools for teachers. University of Nottingham, 2005. 17 p.
Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe EURIDICE, 2006. 78 p. URL: https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/756ebdaa-f694-44e4-8409-21eef02c9b9b
Dale, L., Wibo van der Es, Tanner, R. CLIL Skills. ICLON Universitet Leiden, 2011. 272 p.
Darn S. Content and Language Integrated Learning (CLIL): A European Overview. URL: https://www.researchgate.net/publication/234652746_Content_and_Language_Integrated_Learning_CLIL_A_European_Overview
Evnitskaya, N. Classroom Interaction and Language Learning in CLIL contexts. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education. 1 (1), 2018. P. 7 – 17. DOI: https://doi.org/10.5565/rev/clil.3
Gierlinger E. CLIL – teachers’ TL competence. URL: https://clilingmesoftly.wordpress.com/clil-teacherstl-competence/
Marsh D. Introduction: Content and Language Integrated Learning. Oxford, 2009. 178 p.
Vilkancienė L. Rozgienė I. CLIL Teacher Competences and Attitudes. Sustainable Multilingualism. 11(1), 2017. P. 196-218. DOI: https://doi.org/10.1515/sm-2017-0019