ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ У КИТАЙСЬКІЙ НАРОДНІЙ РЕСПУБЛІЦІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.2.6

Ключові слова:

вчителі, підготовка, Китайська Народна Республіка, шкільна освіта, вища освіта

Анотація

Дослідження направлене на аналіз сучасного стану підготовки вчителів у Китайській Народній Республіці. У ході наукового пошуку було проаналізовано різні види та підходи до підготовки вчителів у освітньому середовищі Китайської Народної Республіки. Визначено, що на сьогодні китайська система підготовки вчителів проходить етап трансформації та реформи для пошуку найбільш оптимальних моделей і підходів у роботі над наданням відповідних знань та кваліфікацій майбутнім педагогам. Система підготовки у Китайській Народній Республіці пройшла ряд етапів, а саме це «шифань» (модель вчителя), пост-шифань, сучасний етап професіоналізації викладацьких кадрів. Система підготовки вчителів у КНР включає декілька ланок з алежно від направленості та професійної спрямованості майбутнього вчителя. До них можна віднести заклади вищої освіти як профільні, так і класичні (педагогічні університети та коледжі і факультети у класичних університетах) та школи педагогічної підготовки. Виявлено ряд стандартних моделей викладання, які притаманні китайській системі підготовки вчителя. Визначено проблемні особливості, які гальмують освітні реформи у КНР, і це особливо впливає на підготовку вчителів. Наприклад, велика перевантаженість здобувачів теоретичними матеріалами та другорядність практичних навичок, низька соціальна значущість професії вчителя та її недостатня матеріальна забезпеченість. Відбір у систему підготовки вчителів у КНР є специфічним та має ряд особливостей.

Посилання

Cheng Y. C. New education and new teacher education: A paradigm shift for the future. Asia-Pacific Journal of Teacher Education and Development. 2001. № 3 (1). P. 1–34.

Gu M. The Reform and Development in Teacher Education in China. East China Normal University Press. 2006. URL: http://www.icte.ecnu.edu.cn/EN/show.asp?id=547

Gu‐Ming‐Yuan. Teacher training in China. British Journal of Teacher Education. 1981. 7 (3). P. 246–251.

Guo S. Exploring Current Issues in Teacher Education in China. Alberta Journal of Educational Research. 2005. 51 (1). P. 69–84. https://doi.org/10.11575/ajer.v51i1.55101

Nalyvaiko O., Maliutina A. Use of chat boots in the educational process of a higher education institution. Scientific Notes of the Pedagogical Department. 2021. (48). P. 117–122. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2021-48-14

Nalyvaiko O., Vakulenko A. Canvas LMS: Opportunities and Features. Educological Discourse. 2021. 35(4). P. 154–172. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.410

Nalyvaiko O., Reznichenko H., Kulakova I., Kudaieva O., Bondarenko A. Learning Chinese using digital applications. Scientific Notes of the Pedagogical Department. 2020. (47). P. 64–77. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-08

Paine L. The teacher as virtuoso: A Chinese model for teaching. Teachers College Record. 1990. 92(1). P. 49–81

Song H. Sleeping giant: Chinese Teacher Education System Past, Present and Future. 2008. URL: http://search.proquest.com/docview/214626657/75080B414B4A40B9PQ/3?accountid=8554

Su Z. X., Hawkins J., Huang T., Zhao Z. Y. Choices and commitment: A comparison of teacher candidates' profiles and perspectives in China and the United States. International Revieiv of Education. 2001. 47 (6). P. 61–63

Yan H. Teacher training in China and a practical model: e‐Training Community (eTC), Campus-Wide Information Systems. 2009. 26 (2). P. 114–121. https://doi.org/10.1108/10650740910946837

Young E. E., Grant P. A., Montbriand C., Therriault D. J. Educating Preservice Teachers: The State of Affairs. 2002. North central regional Educational laboratory: Illinois.

Zhou J. Teacher education changes in China: 1974–2014. Journal of Education for Teaching. 2014. 40 (5). P. 507–523

Zhou N., Zhu M. Educational Reform and Curriculum Change in China: A Comparative Case Study. 2007.URL: http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/COPs/Pages_documents/Comparative_Research/EduReformChina.pdf

Zhou Z. Y. The teaching profession: To be or to do? Journal of Education for Teaching. 2002. 28. P. 211–215.

Zhu X., Cilin L. Teacher training for moral education in China. Journal of Moral Education. 2004. 33 (4). P. 481–494. https://doi.org/10.1080/0305724042000315608

Zhu X., Han X. Reconstruction of the Teacher Education System in China. International education journal. 2006. 7 (1). P. 66–73.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-30