ТЕСТУВАННЯ В GOOGLE-ФОРМАХ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ДІАГНОСТУВАННЯ РІВНЯ НАВЧЕНОСТІ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.13Ключові слова:
тестування; тестова діагностика; комп’ютерне тестування; Google-форми; особистісно зорієнтована траєкторія навчанняАнотація
Акцентовано увагу на ролі педагогічного тестування, що здійснюється з метою тестової діагностики на різних етапах навчання. Наголошено, що сьогодні комп’ютерне тестування як різновид традиційного набуває широкого застосування. Виокремлено низку переваг комп’ютерного тестування. Стисло схарактеризовано сервіс «Google Form», який часто використовується для створення комп’ютерних тестів. Показано, що відповіді на питання комп’ютерної анкети-тесту перед початком навчанням на тематичному спецкурсі надають можливість куратору завдяки з’ясуванню рівня медіакомпетентності слухачів вивчити цільову аудиторію спецкурсу та скоригувати стратегію навчання і визначити продуктивні методики формування медіаінформаційної грамотності, які будуть ефективними саме в цій конкретній групі. Установлено, що комп’ютерні тести, створені за допомогою сервісу «Google Form», дозволяють викладачеві на основі аналізу відповідей респондентів швидко встановити рівень навченості (в нашому випадку – рівень медіаграмотності) слухачів до початку навчання та врахувати його під час побудови особистісно зорієнтованої траєкторії навчання на спецкурсі, а також встановити результативність навчання на ньому.
Посилання
Андрос М. Є. Дистанційне тестування: український дискурс. Virtus: Scientific Journal. 2019. № 38. С. 83–90.
Андрос М. Тестування як елемент ефективності проведення дистанційного навчання. URL: https://www.ourboox.com/books/розвитокінформаційно-комунікаційно/
Захарчук М., Васьків Р. Комп’ютерне тестування як інноваційний засіб вимірювання знань англійської мови. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Інформатизація вищого навчального закладу». 2015. Вип. 831 (1). С. 90–97. URL: http://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2019/jun/16848/14-90-98.pdf
Колгатін О. Г. Педагогічне тестування у комп’ютерно орієнтованій системі педагогічної діагностики. Інформаційні технології в освіті. 2011. Вип. 9. С. 1119. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2011_9_3
Коломієць А. М., Хілько Н. Г. Переваги та недоліки тестового контролю знань. URL: http://ito.vspu.net/Naukova_robota/data/Konferenciya/2010/kolomiec_hilko.doc
Лукіна Т. О. Педагогічна діагностика: завдання, методи, інструменти: навчально-методичні матеріали до модуля. К.: Проект «Рівний доступ до якісної освіти в Україні», 2007. 59 с.
Литвиненко О. В. Використання тестових технологій на основі Google-форм». Обласна науково-практична Інтернет-конференція (ІХ Хмурівські читання). Кіровоград, 2013. URL: http://timso.koippo.kr.ua/hmura9/vykorystannya-testovyh-tehnolohij-na-osnovi-google-form/
Марковська Т. В. Можливості використання сервісів Google в закладах післядипломної освіти: на прикладі комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти. Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Електронні інформаційні ресурси: створення, використання, доступ». Вінниця: ВНТУ, 2016. С. 305–309. URL: http://novomyrgorodschool2.kr.sch.in.ua/Files/downloads/ konferencia2016.pdf
Мелешко І. Сучасні методи оцінювання знань, комп’ютерне тестування. URL: http://confesp.fl.kpi.ua/ru/node/1021
Опарін А. В., Бритавська О. П. Досвід контролю базових знань студентів за допомогою системи комп’ютерного тестування. URL: http://vnz.org.ua/statti/2956-dosvid-kontrolju-bazovyhznanstudentiv-za-dopomogoju-systemy-kompjuternogo-testuvannja
Практичний посібник з медіаграмотності для мультиплікаторів. К.: Академія української преси, Центр вільної преси, 2019. URL: https://www.aup.com.ua/uploads/Posibnyk_z_mediagramotnosti_2019_ukr.pdf
Рахлецька В. Я. Особливості використання комп’ютерного тестування у навчанні англійської мови в нефілологічному вищому навчальному закладі. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. 2010. Ч. 4. С. 189–193.
Сергієнко В. П., Малежик М. П., Сіткар Т. В. Комп’ютерні технології в тестуванні: навч. посібник. Луцьк: СПД Гадяк Жанна Володимирівна; друкарня «Волиньполіграф». 2012. 290 с.
Сізих І. В. Моделі та комп’ютерні технології адекватних процесів тестування. К.: Нац. ун-т ім. Шевченка, 2002. 133 с.
Фетісов В. С. Комп’ютерні технології в тестуванні : навч.-метод. посібник. Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М. 2011. 140 с.
Gikandi J. W, Morrowa D., Davis N. E. Online Formative Assessment in Higher Education. A Review of The Literature. Comput Educ 57: 2333–2351. Р. 167, 2011. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360131511001333?via%3Dihub.
Jazil Syaiful, Manggiasih Laras Ayuningtyas, Firdaus Kurnia, Chayani Puri Mega, Rahmatika Sh. Nely Students’ Attitudes Towards the Use of Google Forms as an Online Grammar Assessment Tool. International Conference on English Language Teaching (ICONELT 2019). Advances in Social Science, Education and Humanities Research, vol. 434, 2020. URL: https://www.researchgate.net/publication/341291563_Students’_Attitudes_Towards_the_Use_of_Google_Forms_as_an_Online_Grammar_Assessment_Tool
Nguyen, Ha; Stehr, Eryn Michelle; Eisenreich, Heidi; An, Tuyin Using Google Forms to Inform Teaching Practices, Proceedings of the Interdisciplinary STEM Teaching and Learning Conference: Vol. 2, Article 10. 2018. URL: https://digitalcommons.georgiasouthern.edu/stem_ proceedings/vol2/iss1/10
Sivakumar, Ramaraj. Google forms in education. Journal of Contemporary Educational Research and Innovations, Vol. 9, No.1. p. 35–39. February, 2019.