ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ПОСТАНОВКИ І РОЗВʼЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДНИХ ЗАДАЧ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.19

Ключові слова:

комп’ютерне моделювання, професійні компетенності, проєктний метод, етапи виконання проєкту, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

Здійснено аналіз ролі та місця прикладних задач у процесі навчання, проаналізовано їх дидактичні функції, методику постановки та розв’язування. Взначено шляхи удосконалення методики застосування задач у процесі навчання. На основі теоретичного аналізу показано можливості підвищення рівня та якості знань у результаті широкого застосування у навчальному процесі таких задач; описано шляхи розширення їх функцій, вдосконалення методики їхнього застосування у процесі навчання. Частково окреслено можливість використання проектного методу в навчальній діяльності, шляхи розв’язання проблеми використання сучасних цифрових технологій на різних етапах проектної діяльності студентів. Відзначено, що предметна специфіка професійної діяльності вчителів дає можливість користуватися засобами сучасної комунікації на різних етапах виконання творчих проектів, поєднуючи технічні засоби з новітніми освітніми технологіями. Навчання майбутніх учителів є ефективним на основі інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) (мови програмування, прикладне програмне забезпечення, хмарні сервіси, інтернет-ресурси тощо).

Посилання

Биков В. Ю. Сучасні завдання інформатизації освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. № 1 (15). 2010. ULR: http://www.ime.edu-ua.net/em.html.

Грод І. М. Демонстраційна система створення інформаційних моделей як один із способів реалізації прикладного напряму курсу інформатики. Збірник статей V Міжнародної науково-практичної конференції «Математика. Інформаційні технології. Освіта». Луцьк, 5–7 червня 2016. Луцьк, 2016. C. 51–55

Гуржій А. М., Лапінський В. В. Взаємозв’язок інформатизації суспільства й системи освіти. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2015. – № 8. С. 5-9. ULR: http://nbuv.gov.ua/UJRN/komp_2015_8_3

Жалдак М.І., Гриб’юк О. О. Психолого-педагогічні вимоги до комп’ютерно-орієнтованих систем навчання математики. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 2: Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: зб. наук. праць. 2014. Вип. 14 (21). С. 3–19.

Жук Ю. О. Системні особливості освітнього середовища як об’єкта інформатизації. Післядипломна освіта в Україні. 2003. № 2. С. 35–38.

Задорожна О. В. Методичні засади створення та використання педагогічних програмних засобів у процесі навчання фізики студентів вищих авіаційних навчальних закладів : дис. … канд. пед. наук.: 13.00.02. Кіровоград, 2015. 301 с.

Задорожна О. В., Величко С. П. Дидактичний матеріал для проведення занять з фізики у вищих навчальних закладах авіаційного профілю на базі педагогічного програмного засобу «Фізика. Механіка» Кіровоград. «Ексклюзив-Систем», 2013. 117 с.

Кучер С. Л., Горбатюк Р. М. Експериментальна апробація педагогічної системи дизайн-підготовки майбутніх учителів технологій в умовах неперервної освіти. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія 1: Педагогіка. 2018. Вип. 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2018_1_11

Лапінська І. А., Лапінський В. В. Мотивація навчальної діяльності та можливості інформаційно-комунікаційних технологій у навчальних закладах інтенсивної педагогічної корекції. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: зб. наук. праць. К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2002. Вип. 5. С. 306–313.

Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. Ч. 1. Загальна методика навчання інформатики. К.: Навчальна книга, 2004. 129 с.

Праворська Н. І. Система завдань як засіб формування знань студентів з інформатики. Вісник РДТУ. Педагогіка. Сучасні технології навчання: проблеми і перспективи. 2001. Вип. 6 (13). Ч.1. С. 191–198.

Прімова Л. О., Гребеник Л. І., Берест О. Б. Використання комп’ютерного моделювання лабораторних робіт на практичних заняттях з біологічної хімії. Інформаційні технології і засоби навчання. 2014. Т. 40. № 2. С. 42–49.

Рамський Ю. С., Рафальська М. В. Формування компетентностей майбутніх вчителів інформатики та математики у галузі моделювання. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 2: Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання: зб. наук. праць. 2012. Вип. 12 (19). С. 117–126.

Хворостін Ю. В., Юрченко А. О. Віртуальна лабораторія як складова сучасного експерименту. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2016. Вип. 2 (39). С. 281–283.

Balyk Nadiia Designing of Virtual Cloud Labs for the Learning Cisco CyberSecurity Operations Course. ULR: http://ceur-ws.org/Vol-2393/paper_338.pdf

Balyk N., Barna O., Shmyger G., Oleksiuk V. Model of Professional Retraining of Teachers Based on the Development of STEM Competencies. 2018. ULR: http://ceur-ws.org/Vol-2104/paper_157.pdf

Balyk N., Shmyger G., Vasylenko Y., Oleksiuk V., Skaskiv A. E-learning and STEM Education, ed. by Eugenia Smyrnova-Trybulska (Studio NOA, Katowice, 2019), РР. 109–125

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-23