ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.1

Ключові слова:

графічна компетентність, підготовка майбутніх учителів трудового навчання та технологій, індивідуальне навчально-дослідне завдання, графічні редактори, верстат з цифровим програмним керуванням, фанера

Анотація

Обґрунтовано доцільність формування графічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання і технологій засобами комп’ютерно-орієнтованих технологій. Проаналізовано підготовку студентів з комп’ютерної графіки у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка (далі – ТНПУ) при вивченні дисциплін «Нарисна геометрія, креслення та комп’ютерна графіка» і «Комп’ютерна графіка та мультимедіа». Запропоновано посилити підготовку здобувачів вищої освіти з виконання креслеників деталей (виробу) засобами графічних редакторів через самостійне виконання студентами креслеників деталей з використанням графічної програми у позааудиторний час у формі індивідуального навчально-дослідного завдання (ІНДЗ). Обґрунтовано доцільність виконання креслеників деталей виробу у програмному середовищі з подальшим їх виготовленням на верстаті з цифровим програмним керуванням (ЦПК). Запропоновано фанеру як конструкційний матеріал для проєктування виробів з подальшим їх виготовленням на верстатах з ЦПК. Розкрито структуру ІНДЗ: виконати кресленики деталей виробу за інструкцією; надати «фотозвіт» послідовності виконання креслеників за інструкцією з коротким описом; виконати зміни конструкції виробу опираючись та знання й уміння сформованими при виконанні креслеників деталей за інструкцією. Наведено приклад інструкції, яка надається студентам при виконанні ІНДЗ у графічній програмі KOMPAS-3D. Подано зразок результату виконання студентами ІНДЗ – підставка під телефон.

Посилання

Burynskyi V. M. Samostijna robota yak zasib udoskonalennia grafichnoi pidgotovky maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia: avtoref. dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02. [Independent work as a means of improving the graphic training of future teachers of labor education: author's ref. dis ... cand. ped. Science: 13.00.02]. Kyiv, 2001. 20 p.

Havryshhak H. R. Zastosuvannia kompiuterno-oriyentovanykh texnologii navchalnoi grafichnoi diialnosti studentiv pedagogichnykh vuziv [Application of computer-oriented technologies of educational graphic activity of students of pedagogical universities]. Naukovi zapysky Ternopilskogo natsionalnogo pedagogichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatyuka. Seria Pedagogika. 2011. № 3. P. 226–230.

Hurevych R. S., Harkushevskyi V. S., Tsvilyk S. D. Hrafichna pidgotovka maibutnikh uchyteliv texnologii i kreslenia v umovakh informatyzatsii osvitnoho protsesu [Graphic training of future teachers of technology and drawings due to the informatization of the educational process]. Chasopys NPU imeni M. P. Dragomanova. Seriia 5: Pedagogichni nauky: realii ta perspektyvy. Kyiv, 2016. Vyp. 54. P. 50–56.

Nyshchak I. D. Metodychna systema navchania inzhenerno-grafichnykh dystsyplin maibutnikh uchyteliv texnologii: avtoreferat dys. ... d-ra. ped. nauk: 13.00.02. [Methodical system of teaching engineering and graphic disciplines of future teachers of technology: dissertation abstract. ... dr. ped. science: 13.00.02]. Kyiv, 2017. 42 p.

Sydorenko V. K., Shchetyna N. P. Integraciinyi pidxid do hrafichnoi pidgotovky vchytelia trudovoho navchania [Integration approach to graphic training of a teacher of labor education]. Trudova pidgotovka v zakladakh osvity. 2001. № 4. P. 36–39.

Yusupova M. F. Zastosuvania novykh informaciinykh texnologii v hrafichnii pidgotovtsi studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv: avtoref. dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02. [Application of new information technologies in the graphic training of students of higher educational institutions: author's ref. dis. ... cand. ped. science: 13.00.02]. Kyiv, 2002. 19 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-15