ВИКОНАВСЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК РЕСУРС ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА

Автор(и)

Ключові слова:

виконавська компетентність, майбутній педагог-музикант, музично-виконавські вміння, колективна творча діяльність, інтерпретація

Анотація

Розглянуто питання професійної підготовки майбутнього педагога-музиканта до виконавської діяльності. Проаналізовано погляди українських і зарубіжних науковців щодо тлумачення поняття «компетентність», визначено суть поняття «виконавська компетентність». Актуалізовано проблему формування виконавської компетентності, висвітлено роль теоретичних знань і практичних умінь у професійному становленні майбутнього педагога-музиканта. Зосереджено увагу на специфіці музично-педагогічної підготовки, яка поєднує в собі педагогічну, хормейстерську, музично-виконавську діяльність. Акцентовано увагу на умінні самостійно узагальнювати й систематизовувати отримані знання. Вказано креативну складову у розвитку музично-творчого потенціалу студента. Виокремлено положення, які сприяють розвитку виконавської компетентності майбутнього педагога-музиканта. Розглянуто основні складові теоретичної та практичної підготовки студента. Проаналізовано роботу студента над вивченням хорового твору, де пріоритетна роль належить умінню прочитання нотного запису музики. Вказано особливості прочитання авторського тексту. Наведено приклади висловлювання композиторів стосовно дотримання ремарок, вказаних композитором у нотному тексті. Доведено, що виконавська компетентність є однією з найважливіших і пріоритетних на сучасному етапі, її можна вважати ключовою в структурі професійної компетентності майбутнього фахівця.

Посилання

Арановская И. В. Музыкальное исполнительство как междисциплинарный феномен / И. В. Арановская // Известия ВГПУ. – 2013. – № 8 (83). – С. 57–60.

Боднар О. М. Вокально-педагогічна компетентність майбутнього вчителя: філософсько-педагогічний аспект / О. М. Боднар // Науковий вісник Мукачівського державного університету. – 2016. – № 20 (15). – C. 130–135.

Бойчев І. І. Чинники професійної успішності майбутнього музиканта-педагога як виконавця / І. І. Бойчев // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету: Педагогічні науки. – 2015. – Вип. 33. – С. 12– 15.

Гоян Я. П. Маестро. Есе / Я. П. Гоян. – К.: Веселка, 2005. – 207 с.

Копленд Л. Музыка и воображение / Л. Копленд // Советская музыка. – 1968. – № 4. – С. 120–122.

Лаврентьєва Н. В. Формування творчого мислення майбутнього вчителя музики в процесі інструментально-виконавської підготовки: дис.... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н. В. Лаврентьєва. – Кам’янець-Подільський, 2016. – 229 с.

Ларьков Н. С. Документоведение: учебник / Н. С. Ларьков. – М.: Проспект, 2016. – 416 с.

Лашкул М. А. Исполнительская компетентность педагога-музыканта/ М. А. Лашкул // Вестник ТГУ. – 2008. – В. 10 (66). – С. 243–249.

Пуанкаре А. О науке / А. Пуанкаре Ценность науки. Математические науки. – М.: Наука, 1989. – С. 399–414.

Равен Дж. Педагогическое тестирование: проблемы, заблуждение, перспективы; пер. с англ. / Дж. Равен. – М., 1999. – 234 с.

Яковлев С. Теоретическая модель формирования музыкально-исполнительской компетентности будущего учителя музыки / С. Яковлев. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.scientific-notes.ru/pdf/014-27.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-30