СИСТЕМА ВПРАВ ДЛЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОГО АНГЛОМОВНОГО ДІАЛОГУ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.6Ключові слова:
диференційоване навчання, майбутні ІТ-фахівці, професійно орієнтоване англомовне спілкування, система вправ, діалогічне мовлення, навчальний стиль, рівні володіння іноземною мовоюАнотація
Відзначено, що ефективність організації диференційованого навчання майбутніх фахівців галузі інформаційних технологій (ІТ) професійно орієнтованого англомовного спілкування, в тому числі діалогічного мовлення, залежить від практичної його реалізації через систему вправ. У зв’язку з цим розглянуто дослідження науковців щодо розробки системи вправ для диференційованого навчання діалогу. Представлено визначення поняття «система вправ для диференційованого навчання професійно орієнтованого англомовного діалогу». Окреслено функціональні типи діалогів для майбутніх ІТ-фахівців: діалог-розпитування, діалог-обмін думками, діалог-обговорення/дискусія. Виокремлено етапи формування професійно орієнтованої англомовної компетентності в діалогічному мовленні. Укладено систему вправ для диференційованого навчання майбутніх ІТ-фахівців професійно орієнтованого англійського діалогу. У системі вправ визначено підсистему вправ для формування навичок (фонетичних, лексичних і граматичних) професійно орієнтованого англійського діалогічного мовлення і підсистему вправ для розвитку та вдосконалення вмінь професійно орієнтованого англійського діалогічного мовлення (для оволодіння діалогічними єдностями, мінідіалогами, різними функціональними типами діалогу). Окреслено відповідні групи вправ до двох підсистем. Вказано види вправ. Представлено завдання з різними рівнями складності (достатній рівень складності та підвищений рівень складності), що відповідають різним рівням володіння іноземною мовою, а також враховано навчальні стилі студентів.
Посилання
Дацків О. П. Методика формування вмінь говоріння у майбутніх учителів англійської мови засобами драматизації: дис. … кaнд. пед. нaук: 13.00.02 / О. П. Дацків. – К., 2011. – 321 с.
Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класич., пед. і лінгвіст. ун-тыв; за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої / О. Б. Бігич, Н. Ф. Бориско, Г. Е. Борецька та ін. – К.: Ленвіт, 2013. – 590 с.
Синекоп О. С. Використання прийомів у диференційованому навчанні майбутніх фахівців з інформаційних технологій професійно орієнтованого англомовного спілкування у немовних вищих навчальних закладах. / О. С. Синекоп // Матеріали наук.-практ. конф. «Україна і світ: діалог мов та культур», (Київ, 11–13 квіт. 2018 р.) – К.: Вид. центр КНЛУ, 2018. ‒ С. 610‒611.
Сиротюк А. Л. Психофизиологические основы обучения школьников: учебное пособие / А. Л. Сиротюк. ‒ М.: ТЦ Сфера, 2007. ‒ 224 с.
Baecher L. Differentiated Instruction for English Language Learners: Strategies for the Secondary English Teacher / L. Baecher // Wisconsin English Journal. ‒ 2011. Vol. 53, № 2. ‒ P. 64-73. – Режим доступу: https://www.rcsdk12.org/cms/lib/NY01001156/Centricity/Domain/9141/differentiating%20instruction%20for%20ells.pdf
Bowman B. Teaching English as a Foreign Language to Large, Multilevel Classes / B. Bowman. Center for Applied Linguistics, Washington D.C., 1992. 230 p.
Oxford R. L. Language learning styles and strategies: an overview / R. L. Oxford. ‒ Oxford: GALA, 2003. 25 p. – Режим доступу: http://web.ntpu.edu.tw/~language/workshop/read2.pdf
Tomlison C. A. The differentiated classroom. Responding to the needs of all learners / C. A. Tomlison. 2-nd Ed. Alexandria, VA USA, 1999. 140 p.
Tomlinson C. A. Differentiating Instruction in Response to Student Readiness, Interest, and Learning Profile in Academically Diverse Classrooms: A Review of Literature. / C. A. Tomlinson, C. Brighton, H. Hertberg, C. M. Callahan, T. R. Moon, K. Brimijoin, L. A. Conover, T. Reynolds // Journal for the Education of the Gifted. 2003. 27(2–3), P. 119‒145. – Режим доступу: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ787917.pdf