ВІДБІР ТА МЕТОДИЧНА ТИПОЛОГІЯ ГРАМАТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ ДЛЯ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ АНГЛОМОВНОЇ ПИСЕМНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.12

Ключові слова:

майбутні філологи, відбір граматичного матеріалу, граматичні труднощі, об’єкти навчання, методична типологія

Анотація

Розглянуто проблему відбору та методичної типології мовного матеріалу для навчання граматичного аспекту англомовної писемної комунікації майбутніх філологів першого курсу. Проаналізовано вимоги Програми до навчання граматики і таких жанрів писемної комунікації, як неофіційний лист, офіційний лист, інструкція. Підтверджена необхідність використання автентичних матеріалів у процесі навчання, відібрано автентичні тексти, які, відповідно, слугують джерелом відбору мовного граматичного матеріалу. Визначено підходи та критерії відбору матеріалу. Згідно з критеріями частотності, практичної необхідності, структурної зразковості відібрано мовний граматичний матеріал для здійснення успішної писемної комунікації. На основі відібраного матеріалу визначено об’єкти навчання майбутніх філологів та граматичні навички, які мають бути сформовані. З метою виявлення рівня складності граматичних явищ проаналізовано типові граматичні помилки студентів, виокремлено граматичні труднощі, з якими стикаються майбутні філологи при написанні текстів різних жанрів. Для уточнення методичної типології помилки студентів співвіднесено з граматичним матеріалом, відібраним з автентичних джерел, що дозволило визначити групи труднощів і зробити висновок про необхідність додаткового опрацювання найскладніших граматичних.

Посилання

Белоус С. В. Отбор языкового материала для обучения студентов-филологов английской устной персуазивной речи / С. В. Белоус // Universum: Психология и образование: электронный научный журнал – 2017. – № 4 (34). [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://7universum.com/ru/psy/archive/item/4596.

Борецька Г. Е. Принципи відбору автентичних текстів-зразків для навчання англомовної писемної комунікації побутового стилю / Г. Е. Борецька // Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія. – 2001. – Вип. 4. – С. 140–145.

Борецька Г. Е. Чинники виникнення та аналіз порушень граматичної правильності англомовної писемної комунікації / Г. Е. Борецька // Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія. – 2005. – Вип. 9. – С. 45–53.

Програма з англійської мови для університетів / інститутів (п’ятирічний курс навчання): проект / Колектив авт.: С. Ю. Ніколаєва, М. І. Соловей (керівники), Ю. В. Головач та ін. – Вінниця: Нова Книга, 2001. – 245 с.

Устименко О. М. Відбір та організація мовного і мовленнєвого матеріалу для навчання професійної англомовної документної комунікації / О. М. Устименко // Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія. – 2009. – Вип. 16. – С. 5–16.

Larsen-Freeman D. Research into practice: Grammar learning and teaching / D. Larsen-Freeman // Language Teaching. – 2015. – Vol. 48. – PP. 263–280.

Mestari S. A. The Use of Authentic Materials in Teaching Grammar for EFL Students (Teachers’ Perspective) / S. A Mestari, F. Malabar. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ejournal.usd.ac.id/index.php/LLT/article/view/306.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-09