ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЗАСТОСУВАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАДАЧ ПІД ЧАС ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ ПАТРУЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.1.14

Ключові слова:

Національна поліція України, патрульна поліція, педагогічні умови, ситуаційні задачі

Анотація

Проаналізовано керівні документи, що регламентують особливості професійного навчання поліцейських та підходи науковців до проблем професійної підготовки правоохоронців. Встановлено ключові напрями реформування системи професійної освіти Міністерства внутрішніх справ (МВС) України. Проаналізовано освітній процес слухачів курсів первинної професійної підготовки поліцейських, яких вперше прийнято на службу в поліцію на посади інспекторів патрульної поліції. Висвітлено специфіку професійної програми первинної професійної підготовки поліцейських. Виявлено, що практична спрямованість освітнього процесу забезпечується насамперед застосуванням ситуаційних задач при відпрацюванні здобутих практичних навичок патрульного поліцейського під час проходження сценаріїв. Вказано, що часткове вирішення проблем професійної спрямованості підготовки працівників патрульної поліції можливе завдяки удосконаленню змісту ситуаційних задач та приведення їх у відповідність до вимог сьогодення. Подано особливості виконання ситуаційних задач і теоретично обґрунтовано педагогічні умови, що сприяють ефективнішій підготовці майбутніх працівників патрульної поліції. Вказано, що головними педагогічними умовами є: підвищення мотивації слухачів до навчання та самоосвіти; належний рівень матеріально-технічного забезпечення; застосування ситуаційних задач після опанування слухачами основами базових навчальних предметів; достатній рівень професійної компетентності викладачів та інструкторів, і що вони повинні реалізуватися комплексно. Недотримання хоча б однієї з них значно знизить ефективність формування у слухачів навичок правильних дій у вирішенні службових ситуацій.

Посилання

Бондаренко В. В. Компоненти професійної компетентності працівників підрозділів патрульної служби Національної поліції України / В. В. Бондаренко, С. М. Решко, О. І. Ємчук // Юридична психологія. – 2016. – № 2 – С. 81–90.

Бондаренко В. В. Вимоги до фізичної підготовленості кандидатів до вступу на службу в Національну поліцію України / В. В. Бондаренко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – 2017. – Вип. 139. – Т. 2. – С. 287–290.

Вереньга Ю. В. Фізичний стан вперше прийнятих на службу працівників ОВС України / Ю. В. Вереньга, К. В. Пронтенко, В. В. Бондаренко, С. М. Безпалий // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2013. – № 5. – С. 18–23.

Монастирський В. М. Педагогічні умови формування професійних навичок майбутніх правоохоронців у процесі тактико-спеціальної підготовки у вищих навчальних закладах МВС України: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / В. М. Монастирський. – Луганськ, 2007. – 20 с.

Моргунов О. А. Удосконалення фізичної підготовки правоохоронців МВС України на початковому етапі навчання. / О. А. Моргунов // Честь і закон. – 2014. – № 2. – С. 46–49. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Chiz_2014_2_10

Про затвердження Концепції реформування освіти в Міністерстві внутрішніх справ України: наказ МВС України від 25 листопада 2016 р. № 1252. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.cct.com.ua/2016/25.11.2016_1252.htm.

Про Національну поліцію: Закон України від 2 липня 2015 р. № 580-VIII. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/580-19

Тогочинський О. М. Основні етапи технології формування соціальної компетентності слухачів та курсантів вищих навчальних закладів МВС України / О. М. Тогочинський // Педагогіка вищої та середньої школи. – 2015. – Вип. 44. – С. 117–122. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2015_44_23.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-24